Eftermiddagsdippar och vi dansade hela natten och jag drack bort alla tårar och alla mina kalla kårar och allt blev bra igen.

31746-122

Efter långa jobbiga eftermiddagsdippar med tårar ångest och en påtvingad sömn för att man borde sova efter dekadenta nätter dricker man rosé till high life igen. Någon ringde men jag vägrade svara för allt var bara grått och skit och jobbiga vardagsstunder. Många långa signaler av undrande vänner, vart är hon och vad vill hon och vad har hänt och varför svarar hon inte?
 Jo, för att allt är skit fastän jag vet att det ska bli bra och att alla jag älskar snart ska pussa mig för att jag är jag och JAG VET DET men just nu vill jag bara gråta och krypa in i mitt skal och ring inte mig och stör inte för jag har världens sämsta liv fast jag vet att det är bäst. Några rosagyllene druvdroppar till av underbaradricka med tretton procent och det är jag Millish å Pete och natten är vår. Vi drar till F12 och vi står på listan och för sekunden så vet jag att man inte kan ha det bättre för tänk på alla dem där som missar det här men på natten så vet jag att det är falskt falskt falskt.  Jag vet att det är äkta kindkyssar jag får av Jakob, Magnus och Cesse och hon den där snygga och han den där heta och de älskar mig i just det ögonblicket och jag älskar dem just till det här drickat och just till den här musiken och vi tar nåt tillsammans och allt blir roligare än roligast och vi dansar hela natten och jag lever det rätta livet med vänner förlivet men ändå åker jag hem och gråter i det tysta fast ingen vet.

Jag vaknar dagen efter det är morgon och solen lyser in mot mina latteväggar och några pojkar ringer fast ingen av dem jag vill ska ringa för det finns bara en jag bryr mig om och jag tänker på honom och jag ligger på min nybäddade säng och det doftar nytvättade lakan och örngotten är i linne fina och vita och jag önskar att den jag älskar var här fast sen kommer jag på att det finns fan ingen jag älskar å jag stiger upp och kokar mig en kaffe och ringer alla mina vänner och säger att allt är bra och att vi hade en sjuhelvetes kväll med vackra människor överallt och drinkarna var svala mot min tunga.
 

Jag lägger på och ännu en vän ringer och vi ska fika ihop och prata om det sjukaste som hänt på sistone och hon hamnade på mingelbilden på Stockholmfinest och han på Stureplan.se och de kände att de uppnått nåt och jag nickade till svar fast jag visste att det bara var knullaknarkakick och ingen love men jag sa inget för den äkta kärleken skulle komma till honomhenne också.

De vet det och jag vet det.

Men du som jag tänker på jag skriver till dig nu. Fattar du inte att det vi hade var nåt mer än bara sprit och poser och låtsad kärlek i fyllan den där natten då vi skrattade och kysste varandra och sen tog du mig och vi visste inte hur det skulle sluta för att just och då så kändes det som att det var vi i hela jävla jävla evigheten forever och du kände likadant för du sa det nästan till mig, men sen ringde du inte och jag låg där i min säng igen och längtade efter de blöta kyssarna och dina händer på min kropp och att du viskade de där orden i mitt öra som fick mig att bara skälva, fast det var inget mot då vi åt frukost tillsammans och jag tittade på dig riktigt ordentligt och såg att det var verkligen Du och Dig jag ville ha och det var större än någonsin eftersom jag inte hade kännt så på år och år.
 Jag tänkte och jag tänkte men det var så längesen nu och jag drack bort alla tårar och kalla kårar och jag kommer aldrig att säga det till dig för allt är bara strul och hångel och krångel.

Vi glömde varandra för det är enkelt i det här tempot i storastaden men tänk om Du visste att jag kände så, kanske fanns det hopp ändå men jag var så rädd för att visa så jag la upp fasaden och jag styrde upp med mina vänner och vägrade visa vad jag känner för mitt high life är ditt high life och det är grymmare än det jag levt på länge och jag trycker på recochpause samtidigt som i väntan och jag glömmer dig tills jag inte kan somna och jag trycker bort dig ur mina tankar och tankar lite vänskapsliv i stället och visst går det bra, men det är inte ja och du vet att jag inte kan sluta tränga bort dig glömma dig, men jag ska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback