Ditt gift Du Leverne!

Ditt gift Du Leverne

Så här har livet snurrat på i ett och ett halvt år nu.
Jag har aldrig kännt så mycket, jag har aldrig matats med så stora doser adrenalin, jag har aldrig haft så många frågor, jag har aldrig älskat livet som nu och jag har knappt vetat att det fanns. Med sina intensiva kickar. Men nu har jag levt dig till din spets Du Leverne.
Min arma själ skulle behöva lite äkthet. Kanske lite natur, fridhet och norrländsk tystnad och ro. Men hur når jag dit, när du ger mig ditt gift Liv. Varenda kväll?

Tom Cruise och Madonna, ni söker och ni finner. Något nytt sätt vart fjärde år. Skrattretande, ja jag skrattar ihjäl mig. En ny ordern. En ny livsåskådning, Kabbalah och Scientologer.
Kom igen liksom.
Hur detta ska sluta? Jag tänker inte bli frireligiös. Jag tänker inte börja heala mig och jag tänker inte plocka svamp och bär innan solen gått ner.
Spruta mig helst inte full med kemiska endorfiner är du snäll jag tar gärna din äkta sperma i stället. Låtsas inte som att du har mer serotinin än mig, behåll dina poppers, lämna din drog till i morgon.
Fight Club gå, Anhöriga till anonyma alkoholister försvinn, larva dig inte med mig kinesologi, Energy Psykology jag häcklar dig. Feng Shui in my ass, fuck me präst och hypnotisera mig bara om du vet att det ger mig adrenalin.
Jehova snälla ge mig en ormgrop i stället, Allah jag har läst Koranen men snälla nån, Raleinaner jag tror inte Elohim kommer snart, Utveckla mig inte i personlig självhjälp du Karolinska Institut och flumma inte runt i en låtsasvärld. Skämta inte Buddha, bli seriös Jesus och piska mig inte hel Hans Scheike.
Total Balance, stresshantering, friskvård och landstingets instutioner. Psykofarmaca, vitaminer, roppar, affar och lär dig att andas. New Age, studiecirklar, Enigma, delfiner och valar i psykadeliska körer.

Skärpning ni som vill tjäna pengar. Ni inom den medicinska skolan, ni i musikbranschen, ni frireligiösa jättar, ni där i toppen av pyramidspelen, Ladbrokes och Multipoker. Göran, Gudrun, Carl, Bosse, Fredrik och Laila- berätta inte hur jag ska leva mitt liv. Trollkarlar, häxor, spågummor och sierskor. Lägg ner.

Svaret på allt: äkta kärlek, du Leverne. Det som är så enkelt. För det är det väl? Du som invaggar mig i lugna, varma melodiösa harmoniska slingor. Kommer du ihåg när du älskade mig kärlek? Kommer du ihåg när vi delat tre år tillsammans och jag sträckte ut min arm efter dig och du låg där och sträckte tillbaka, fastän du inte vaknat ännu. Kommer du ihåg den där varma känslan i dittomitt bröst?

Men jag vill inte ha dig nu. I stället låter jag min galna roliga värld köra gatlopp i 210. Slit loss din handbroms, sparka på växelspaken, kicka sönder din hiss, älska alla dina nästa, slit bort ditt bandage, låt alarmet gå.
Mamma, stör mig inte är du snäll.
Pappa oroa dig inte, det blir bra!
Moster jag skaffar barn en dag.
Gamla vänner nej jag har inte börjat knarka.
Och bror, jag är inte alls ytlig på det där sättet du tror!
Gud jag knullar. Men vad gör väl det?

Lämna mig ifred är ni snäll. Jag älskar er. Det är faktiskt inget knas här.
Jag vill bara vältra mig i poser, dekadens spriter och mustascher.


_______________________________________________________



Kommentarer
Postat av: Nicke

Men äktheten vart finns den då? Dom norrlänska urskogarna måste ju vara den största äktheten, eller?

2006-02-05 @ 13:22:10
Postat av: millish

A, det snurrar på och det bräns då ja läser!! -WOW and i love you.

2006-05-11 @ 10:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback