Mina homeboys & mina homegirls varandras motsatser?

31746-133

Man kan generalisera och dela in mina  vänner i två falanger. Tjejerna är på ett visst sätt- killarna på ett annat. Trots att jag aldrig gillat könsbunden kategorisering, måste jag erkänna att det finns en viss likriktning hos de tjejer och killar jag känner.

TJEJERNA

1. De har ett fast jobb eller jobbar väldigt hårt i långa projekt.
2. De äger en bostadsrätt eller har ett förstahandskontrakt i Stockholms innerstad.
3. Hemmet är renoverat, designat och ombonat
4. De låter inte någon sätta sig på dem
5. De har vass, aningen elak humor
6. De är grymt snygga
9. De är singlar
10. De har kämpat som fan för att uppnå allt det här.

KILLARNA

1. De är drömmare och slackers
2. De är arbetslösa, studerar på halvfart eller har ett ströjobb de är missnöjda med men som ger dem mat för dagen
3. De har hur mycket brudar som helst
4. De får mycket gratis i livet
5. De är kreativa: Musiker, DJ:s, filmare eller jobbar i nåt projekt då de har lust.
6. De bor i andrahand i någon sunkig lägenhet, eller har lyckats hyra en bostadsrätt i 3 månader.
I värsta fall bor de hos mamma och pappa.
7. Det ser förjävligt ut hemma hos dem, ostädat och med sunkiga möbler.
8. De är snygga
9. De är klädintresserade
10. De är sjukt roliga

Kanske säger det mer om mig. Jag dras väl till slackerkillarna eftersom de ofta är extremt sociala och får mig att garva läppen av mig. De håller dessutom på med spännande saker.

De har alltid nåt kreativt projekt på gång. Egna små intressen som de odlar genom att fota och göra snygga kollage, skriva någon enstaka text som de säljer in nånstans, snickra ihop nån snygg sajt, vända skivor i nån butik eller producera enstaka jinglar till radiokanaler. För det får de en liten slant som de lever på i någon vecka. Det händer alltid något roligt med dem och de ska alltid på någon fest eller spelning som jag kan haka på. Här kan jag slappna av, vara tyst och bara hänga med i manjanat manjanat.

De lyckade snygga målmedvetna tjejerna är roliga på ett annat sätt. Det blir en mer intensiv samvaro med dem där det diskuteras allehanda ämnen hejvilt.

Här känner man att man lever. Det ska shoppas, gås på smygläsningar, firmafester, utställningar och krogar. Allt som sker ska analyseras och vändas ut och in på. Mycket energi går åt men det är jäkligt roligt. De kaxar sig fram genom långa temponätter och har ändå en karriär på sidan om.

I stora skrämmande tjejgäng omfamnar vi Stockholmsnätterna och i enstaka fall, slackerkillarna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jepp stämmer. fuck everything that moves och jobba så lite som möjligt. hehe

2006-08-04 @ 03:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback