Man börjar bli till åren

31746-17

Blev full igår, drack en massa Strawberry Daqurie på Vampyre Lounge och en polare DJ:ade, det blev en massa New Order och Stereo Totale. Det stängde ett. Alla snygga ljudteknikerpojkar från utlandsprojekten ville dra vidare men jag å Penntroll bestämde oss för att gitta in på sjuelvan och köpa cigg och lösgodis i stället.

Vi kommer in, ser två supersmala rosaklädda 19-åriga jeanstjejer i HM-jackor som står och vräker i sig punchkottar och ferraris. De synar oss från topp till tå. Jag har på mig en bajsbrun mockarock som jag köpt för 175 spänn på secondhand (Ja, jag tyckte den var tuff), och inunder rocken har jag en enormt stor pippigul vägskylt som det står "risk för snöras" på.

Jag hade verkligen lagt ner energi på att med hög puls, böjda knän och höga klackar skruva bort skylten från vägikonen. Penntroll stod i givakt runt hörnet beredd på att klubba ner första bästa moralist med sin chokladbruna nyinköpta 50-talsväska i ormskinn.

I alla fall. I min drömvärld var det ingen som såg skylten inunder bajsrocken och jag kände mig som Inspektor Gadget när jag smög omkring bland hyllorna.

Jag till och med hörde musiken "Da-ta-da-da-taaa-inpector gadget!"

De där smala förortsbrudarna tuggade med himlande ögon och viskade med sina läppglansblanka plutmunnar. De var så jävla snygga!

Vi kom på att man bara blir fet av att äta lösgodis på natten, så det blev ett litet paket Marlboro lights, takeaway-kaffe och trisslott i stället.


Precis framför de fyra bimboblåa blickarna ramlar jag i dörren och med ett klirr- som bara metall mot ett stengolv kan orsaka- tappade jag greppet om min gula fina skylt.


I berusningens dimmor tyckte jag att den här skylten var helt rätt. Den svarta texten mot den coola, gula bakgrunden. Så AIK.

Jag låg i timmar och funderade på vart jag skulle hänga den för att den skulle se lite lagom nonchalant ut, ungefär sådär som att den bara hade hängts upp på måfå. Jag somnade helnöjd med ett leende på läpparna.

Idag vaknade jag alldeles för tidigt av det igenkännande skyltmetal-ljudet. Men det var bara Penntroll som stog och diskade gårdagens disk i den ekande metallhon.


Jag raglade ut i hallen och såg hur jävla ful den var. Skylten.


Var det 1994 man tog med sig skyltar hem till flickrummet? Tyckte det var tokroligt med "varning för vilt"-skyltar som bord, och stulna offentliga toaletters WC-skyltar uppsatta på dörren mitt bland färgglada klistermärken som Musse Pigg, Nej till EU- och Peace-tecken?


Trisslotten visade sig vara en nitlott. Vi är för fan snart trettio. Vafan håller vi på med?


_______________________________________________________________________________



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback