Min frisör känns väldigt rosa

31746-735

Min glittriga frisörska blåser en tuggummibubbla och anförtror sig:


"Du! Nu när jag blonderat mig har jag MYCKET roligare när jag går ut (tugg tugg). De e sant asså!!!"

"Ja, men så är du kanske också en tjej som uppskattar när neanderthalpackade svennebirabärs-grabbar associerar till porr när de ser dig. Själv kan jag uppfattas som seriös i min vardag och samtidigt ta på mig ett riktigt horigt läppstift när jag går ut- och få samma effekt."

Hon stannar upp och tittar skeptiskt på mig i spegeln.

"Va? Gillar du läppstift? Jag föredrar läppglans faktiskt."

Hon blåser en bubbla till och berättar att hon använt "Lancomes Juicy tube" i flera år nu men funderar på att byta till ett "New Action Lip Gloss Nr 405" som hennes syrra shoppat i New York.

Kommentarer
Postat av: marla

Det är spänning i luften nu. Jag känner hur det riktigt razzlar i gardinerna! Snart kommer bloggen att invaderas av ursinniga väteperoxider.

Postat av: Moggi

tror det ligger nåt i det. packad svennebanan dras till blondiner. det är nåt magiskt med dem, vare sig man är fixerad vid dem eller egentligen föredrar annan hårfärg så kollar man dem först. Jag har också mycket roligare när jag får mycket hugg när jag går ut.

jag tror dock att få av oss grottmänniskor gör skillnad eller lägger vikt vid lipgloss eller stift. Få svenska tjejer klarar djupröda läppstift utan o se puckade ut dock, det ser lätt patetiskt "sminkat mig fin" ut.

2007-03-15 @ 16:44:16
Postat av: Donna

Men så är inte svennebananer några modeorakel heller.

2007-03-15 @ 17:41:56
Postat av: Cecilia

Vaddå tror du alla blondiner gillar rosa eller vaddå!!!!!!!!!???????

2007-03-15 @ 17:43:01
Postat av: Petra , arg tvåbarnsmamma

Nu är jag så trött på alla de här diskussionerna på blondiner och brunetter, det finns viktigare saker här i livet som barn till exempel!! Ska du dra blondinskämt för dem också eller?? Nej just det, du ska ju inseminera!

2007-03-15 @ 17:57:35
Postat av: marla

Men gud det här är inte sant. Vänta jag måste samla mig.

2007-03-15 @ 18:02:22
Postat av: marla

Jag kommer nog aldrig att dra blondinskämt för dem. Jag tror att det är de föräldrar som har svensken-norsken-och-dansken-humor som drar de skämten för sina barn. Hmm, jag måste tänka över det här, vilken sorts humor jag ska odla hos dem? Svårt det där. Petra, om du är verklig, vore det inte skönt
att vara lite mindre arg?

Cecilia: Jag ser ingen väteperoxidiansk orsak-verkan i det fenomenet-nej.

Donna: Du är alltid underbar.

2007-03-15 @ 18:06:03
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: AI

Det var jag som var Petra, arg tvåbarnsmamma- Det var roligt.

2007-03-15 @ 18:49:34
Postat av: Moggi

Marla, det är inte vad du skriver utan hur du skriver det.

"Själv kan jag uppfattas som seriös i min vardag och samtidigt ta på mig ett riktigt horigt läppstift när jag går ut- och få samma effekt"

den extrema porrkopplingen som du gör till blont hår avslöjar att du minst en gång blivit ordentligt brädad av en blond tjej med fiskmun och hela attributet. har jag fel? :-)

det lustiga är att man känner att du i en lite självgod söderanda säger: blondt hår = "hora som inte tas på allvar".
Medan man mellan raderna läser: "Fan heller att jag tänker acceptera att nästan alla män går på de blonda först."

men så är det, oavsett bildning och klass. Lika sant som att de allra flesta tjejer väljer 180+cm killen framför 165cm lillen.

den extrema porrkopplingen som du gör till blont hår avslöjar att du minst en gång blivit ordentligt brädad av en blond tjej med fiskmun och hela attributet. har jag fel? :-)


ps. min frisör har blont hår, stora bröst, blanka läppar och brukar förfesta på erotikmässan. klipper vi oss hos samma?

2007-03-15 @ 19:38:40
Postat av: sanna

mina blonda testar har precis blivit nästan bruna! vi får se vad det bär med sig.

2007-03-15 @ 22:04:13
URL: http://www.sannusjka.blogg.se
Postat av: marla

AI: Ibland roar du mig så mycket att jag funderar på att ligga med dig.

Moggi: Ditt sätt att upprepa dig samt den extrema svennebanantolkningen som du gör om brunetter avslöjar att inte hajar humorn i inlägget och att du minst en gång blivit nobbad av en brunett och säkert väldigt många blondiner. har jag fel? :-)

Sanna: Skicka gärna utlåtande! Kram

2007-03-15 @ 23:34:43
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: mimi

Jag har erferenhet, jag är brunhârig efter att i flera âr varit blond. Jag blir tagen mer pâ allvar och alla tjejer är mycket mer trevliga mot mig. Däremot blir jag exakt lika mycket raggad som förut. Sâ det där med att blonda har mer skoj gâr jag inte pâ....

2007-03-16 @ 04:34:37
URL: http://puce.blogg.se
Postat av: Mindgames

Här får du ett lyssnartips: "Keops pyramid" Wiehe's eller Pimme's version spelar mindre roll.

2007-03-16 @ 08:44:01
Postat av: AI

Ni har missat poängen med blogginlägget d v s att den rosa frisörskan inte ens uppfattade vad Marla menade utan hellre ville prata smink.

Btw.. När som helst Marla...

2007-03-16 @ 12:01:26
Postat av: mary

hahaha!! Åh vad underbart! att snacka smink e det ju roligaste som finns! Skönt att hon var så allvarlig. Jag diggar na.

2007-03-18 @ 14:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback