Blåvalskossa på Indisk Pärla?

image699
Jag slank in på en krog vid namn "Indisk pärla" (oh så tjusigt) för att inhandla fyra vitlöksnan till min egenhändigt lagade kulinariska middag. Medan jag väntade utväxlades följande konversation vid bordet bredvid. Det mesta svamlades fram så det var svårt att höra, men här kommer högljudda fragment ur diskussionen:

På bräkig söderkis-slang a la Björns trädgård-alkis:

Arg full kvinna med raspig röst: "Fy faaaan Berra, dra åt helskotta meeeeere?

Arg full kvinnas man: "Vafaen, nåra småååknattar som satt på en scheeeefer, vafan e deeee å jiddra om?"

Mummel-mummel-mummel. Sladderi-sladderr-sladder. Arg full kvinnas man reser sig plötsligt upp:

"Äru nån jewla amatöööööööörpykooooolog ällär? Fyyyyy fan!"

Även arg full kvinna reser sig upp.
 
"Berra! Hur kan du!????"

Berra: "Men hörrö Bettan. Det e ju inte direkt så att de satt på nån blåvalskossa eller så. Det skulle inte ens jag göra! Jag kan fantisera om det, men göra det det skulle jag inte."
 
Bettan blir knallröd av ilska och svimmar nästan på kuppen. Berra kan knappt hålla sig för skratt.  

Berra: "Ja, assåå.... Jag tycker inte att det är nåt å jiddra om..Några schäfrar..." 

Jag tar mina nanbröd och går. Jag kommer hem googlar blåvalskossa utan resultat. Jag funderar hela kvällen på vad en blåvalskossa är.  Jag misstänker också att Indiska krogen blivit min tids
Kinakrog.

Kommentarer
Postat av: majki

Med risk för att förstöra det roliga så kallar man valar för Kossor respektive tjurar... och vidare för kalvar. Detta kommer från engelskan och gäller såvitt jag vet även för elefanter.

Postat av: marla

Tack majki! Jag kan numera sova om natten.

2007-03-03 @ 02:55:58
Postat av: Claire

Hahahahahahaha, djursexhumor e kul!

2007-03-03 @ 13:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback