Alltså. Nu vill jag bara böla.

image702
Jag har fått bilderna som Metrofotografen tog, mailade till mig. Fick en stor klump i halsen. Jag ser ut som en gädda i fejan. I look like shit.

Jag när jag beklagade mig inför min bästa kompis sa hon "Hur har de lyckats ta en sån nasty bild? Du vet att du inte ser ut sådär va...? Du är mycket snyggare IRL" Det gjorde mig inte precis gladare, snarare bekräftade det att jag ser HELT störd ut på bilden! (Och glöm att jag lägger ut den här, ni får skratta åt mig när ni läser Metro i stället). UÄÄÄH!

Som om det inte var nog. En snubbe här i mediefabriken svansar runt mitt skrivbord. Han ser helt skev ut och iakttar mig i allt jag gör. Jag blir galen!  Vem är han? Vad vill han? Är han störd? Har han käkat glosoppa?


Uppdatering:

Nyss kom han fram och skulle småprata lite:


"Snart är det sommar"

"Ja. Hi.. hi...eeeeeh?"

"Vi sågs ju ute massor i somras."

"Jasså? Jaha, jo det kanske vi gjorde"

"Jag var ju ledig hela sommaren det var ju så skönt"

"Ja?"

Jag var redan grinfärdig innan, nu håller jag på att bryta ihop på riktigt. Jag stirrar in i mitt manus.

"Går det bra?"

"Jovars." (stick för helvete, jag vill jobba)

"Jaja! Lycka till!"

Jag tittar efter honom när han går. Vilken irriterande typ. Han ska inte komma och tro att han spelar i samma liga som mig bara för att jag nyss fått bekräftat att jag ser ut som ett missfoster. Då händer nåt jag ICKET ville skulle hända. Han vänder sig om och ser att jag iakttar honom. Han avfyrar ett stort leende. NU ÄR HAN NÖJD VA!!!??? Grrrrr!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, såna typer är inte ok. Har en som sätter sig på min besöksstol emellanåt och bara stirrar på min skärm o kommenterar och säger saker och ställer meningslösa frågot. jag har börjat låtsas att han är luft. Och besöken har faktiskt glesnat betydligt.


2007-03-02 @ 16:17:39
Postat av: Karl

Fasen Marla-bejbi, vad är det för amatörer!? Vet inte stalkerslemmet att vår kommer före sommar?
Vi måst dricka sprit - sprit är bra mot slem.

2007-03-02 @ 20:49:11
Postat av: marla

Vad jobbar anomynos med då? Vad är det för besökare?

Karl, ja det kryllar av de stackarna. Puss

2007-03-03 @ 02:48:18
Postat av: mimi

hahaha, kan du inte skicka bilden till mig iallafall, jag kommer ju aldrig att kunna se den. pleeeeeeeaaaaaaseeee!!!!!!

Postat av: Ica

Hehe det var ingen höjdarbild kära socker. Men å andra sidan så lär ingen misstänka att du legat dig till jobbet ;-)

2007-03-03 @ 11:17:31
Postat av: sanna

du ser inte alls störd ut på bilden!

2007-03-03 @ 13:05:11
URL: http://www.sannusjka.blogg.se
Postat av: marla

Tack Sanna, det var ehm snällt sagt men du har inte sett hur jag ser ut egentligen.

2007-03-03 @ 14:51:06
Postat av: Skolfröken

Marla, baby, det är en värdelös bild på dig. Skuggan gör att det ser helt knasigt ut. Men det syns ju att det är bilden som är mongo och inte du. Din fabulousness går inte att kväsa med en usel fotograf.

2007-03-04 @ 19:09:22
URL: http://katzentante.blogspot.com
Postat av: marla

Han VAR inte usel! Det var kameran! Han var jätterar och duktig. Men tack Skolfröken. OCH: Den rara fotografen har tagit en ny nu.

2007-03-04 @ 21:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback