Man i mantel

image966
Brorsan ringer upp lite lagom upprörd.

 

- Någon har parkerat en ful risig gammal Volvo 450 över tre parkeringsplatser! (Det bör nämnas att bror anser sig vara motorernas mästare och kung av trafiken ).

 

- Okej.. svarar jag och jobbar på medan jag mumlar jakande med jämna mellanrum.

 

- TRE parkeringsplatser. Det är totalt fullparkerat här vid Globen! Man blir förbannad.

 

- Jo..

(tystnad)

 

- Nej, det är inte sant. DET ÄR INTE SANT?

 

Jag vaknar till och sliter blicken från skärmen.

 

- Vad?

 

- En man med mantel kommer ut ur Globen.

 

- Hm?

 

- Men vafan? Det är Nalle Knutsson. NALLE KNUTSON! Det är han som parkerat!

 

(skrap- skrap, prassel- prassel)

 

- Brorsan?

 

Bror gormar.

 

- Det är till att ta plats!


Man i mantel i bakgrunden:

 

- Håll käften på dig! DRA ÅT HELVETE!


(skrap- skrap, prassel- prassel)

Klick. 

Kommentarer
Postat av: Donna

Välkommen tillbaka, uppskattar det mkt.

2007-07-11 @ 09:26:52
Postat av: marla

Tack Donna, bra att du höll koll på bloggen så länge.

Postat av: eff

Rent Seinfeldska proportioner! Underbart.

2007-07-11 @ 18:51:12
URL: http://aplaceforrobots.blogspot.com
Postat av: marla

Tack eff.

2007-07-12 @ 12:27:58
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: jdawg

haha, förbannat roligt! har inte hittat hit förut, nu lär jag bli kvar. eller jag menar återkomma, är ju ingen stalker.

2007-07-14 @ 18:31:05
URL: http://nederbird.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback