Romantik kontra cynism

31746-590
Det är väldigt vad det svänger.

En vacker dam på angränsande redaktion fick en just en fantastisk bukett med gigantiska röda rosor. Jag tänkte på hur längesen det var någon gav mig röda rosor. Det blödiga marlahjärtat svämmade över i någon minut. Ända tills någon dödade mina tankar.

Marla: "Den som gav den där till henne måste verkligen älska henne. Om man ger en sån där bukett till någon måste man verkligen ÄLSKA människan."

Marlas chef: "Eller så har avsändaren gjort något väldigt dumt"

Marla: "Okej."

Kommentarer
Postat av: MK

För två och ett halvt år sedan fick jag blommor via bud till jobbet av en beundrare som jag pratat med en enda gång. Det slog mig då att det var första gången jag fått blommor av en kille för att jag är JAG och inte för att the sender gjort mig besviken. Lite trist att det är så... Så jag gissar nog också på sistnämnda alternativ: ngn har gjort ngt jävligt dumt.

2007-01-22 @ 20:24:39
Postat av: Tom

Skulle nog göra slut. Röda rosor måste vara den värsta klyschan av alla... /T.

2007-01-22 @ 22:48:35
Postat av: marla

MK, hoppas kärleksblommorna vägde upp samvetsblommorna.

De gånger jag fått blommor har jag verkligen kännt att det kommit från hjärtat, inte p g a att någon fuckat upp det. Jag kanske är lurad!

2007-01-22 @ 22:48:51
Postat av: marla

Tom, din cyniker!!! Haha!

Kram

2007-01-22 @ 22:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback