Rastlöshetsdjävulen

31746-591
Som en ihärdig ettrig liten djävul hoppade rastlösheten fram i natt och SMACK så hade den hoppat in i självaste bröstkorgen. Den asflabbade värre än hin håle själv medan den sökte sig ut i hela min lekamen.

Den spred sitt gift i kroppsdel efter kroppsdel och till slut låg jag där och och sprattlade som en nyavlad kalv under satintäcket. Det är ju rent utav förskräckligt vad man ska få stå ut med som människa. Dagliga promenader till och från Södermalm och Östermalm a´ 40 minuter vardera har förvärrat saken.
 
Daglig motion gör dig pigg och alert- done deal visst. Daglig motion gör dig till en otålig, rastlös och mindre förstående medmänniska som stör sig på utdragna diskussioner, sega beslut och normalbegåvade människor -done deal absolut.

Det är hälsovådligt att arbeta med överskottsenergi i kroppen. Det kan skapa mental ohälsa på arbetsplatsen. Skapa dålig stämning. Ni glömde nämna det träningsfashister!

Idag vill jag gärna slå något. Det vore perfekt om jag kom på någon jag verkligen ville slå, men efter att ha gått igenom ex efter ex, griniga släktingar och irriterande gamla kollegor har jag kommit fram till att en röd sackosäck är det bästa alternativet. Fan.

Kommentarer
Postat av: Donna

Fan det börjar ju klia bara man läser inlägget!

2007-01-23 @ 15:19:44
Postat av: marla

Jag vet Dinna. Outhärdligt. Trots det fortsätter jag med för lite alk, för många hurtiga promenader och för hög hjärnaktivitet. Det vänder nog.

Tips någon?

2007-01-23 @ 16:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback