P3 Guld på Svt

31746-599
Varför kändes galan som en dåligt regisserad lågbudget-svennebanan-musikvideo med inslag av placeboartad Konstfacks-ångest?

Var det lokalen och den teatraliska nikotingula ljussättningen i kombination med 16:9-formatet och skumraskiga kameravinklar? Buskisironin låg som ett tjockt täcke över hela tillställningen. Det var så många gånger jag blev generad. Eftersom det är så populärt med nedräkningar, här är listan:

4. Jag ville verkligen inte se rara Christer från mitt favoritprogram "Fredagsflirten" i rockabillyfrilla. Nej, jag ville verkligen inte upptäcka hur han såg ut alls. Nej, det ville jag inte.

3. Lars Winnerbäck. Ingen förstod vad som var roligt med de fjant-underfundiga sarkasmer du levererade med lagom raspig och tillgjord Uffe L-stämma.

2. Jag lyssnade till Fjärde Världens Gatumusikanterna så sent som för ett år sedan och tyckte om det jag hörde, bara jag slapp se kidsens gungande. MEN: Jag ville inte för allt i världen inte lyssna på en Max Peezay januari 2007.  Vilka lyssnar?  Vem vill se new York-sneakers från Meet packing district på scenen i år igen, vem vill se det obligatoriska armvevandet? Och VEM i hela plusiluskan vill lyssna till textrader som "Det regnar ute men jag har tak över huvudet"? Det var en fruktansvärd upplevelse. Hur kan något så pass pinsamt vara kommersiellt gångbart? Jag frågar mig gång på gång. 

Men här kommer kvällens största besvikelse:

1. Anna Ternheim, jag älskade dig. Hur kunde du gå med på en duett med grabben? Medverkar du i välgörenhetsprojektet "Förlorade maskrosbarn"? Eller försökte ni göra en Eminem/Dido?

Idag är stora sågar-dagen, jag känner det i hela kroppen!

Hives-Pelle räddade lyckligtvis tillställningen. Så snart han fick ordet smålog alla vi som satt uppradade i tv-soffan. Pelle, vi tycker om dig då du bär mantel och har fin välfriserad popfrippa. Vi tycker om dig då du är gulligt översittarkaxig och kastar ur dig små divigheter på klingande nordöst-norrländska.

Kommentarer
Postat av: Skrot

Hmmm. Jag tyckte nog inte att det såg så illa ut. I a f inte om man jämför. Jag menar, har du sett nån Grammis nån gång? Herregud. Sen kan jag till viss del hålla med om pinsamheterna. Dock tror jag att du har förblindande pellecrush. För karln var ju direkt pinsam. Han fixar oneliners mellan hiveslåtar. Men från andra meningen å framåt.... lika proffsig å innerlig som en plastpåse från ica.

Snyggast var naturligtvis mina ringar. Naturligtvis.

Eh.

Kram,

/a

2007-01-25 @ 12:40:47
Postat av: marla

Sa ju att det var stora sågardagen idag! Visst kändes Pelle oförberedd och pinsam, men ingen av oss damer kunde annat än le åt att han bara körde på i all sin egodimma. Det var rockenroll över det hela, precis som förväntat (Sen är han ju snygg också, ja jag erkänner att det bidrar). Åh nej, jag missade dina ringar! Var de i bild?
Puss

2007-01-25 @ 13:26:05
Postat av: Skrot

Oh ja. Dom syndes i minst två å en halv sekund. Äntligen fick jag min stund i rampljuset.

PK,

/a.

2007-01-25 @ 17:15:08
Postat av: marla

Bandade du skiten? Ska vi ha videokväll?

2007-01-25 @ 19:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback