Komplimanger som gjort mig sjukt glad

Det har hänt att en behagligt glittrig och berusande känsla spridit sig i kroppen, bara efter några enkla ord. Delar av en mening, tre eller fyra ord som prickat så rätt att man minns dem resten av livet. Det här är några av de finaste komplimangerna jag fått:

Tomi som jag var sambo med i sex år, två veckor efter att vi mötts:
"Du är precis en sån tjej som jag har letat efter."

Tomi igenigen:
"Du skriver som en liten gudinna!"

Millish:
"Hur kan du ha blivit en så speciell och bra du, när du har den bakgrund du har?"

Min chef på drömjobbet efter min praktik:
"Det är klart du får jobbet. Du är ju en mini-Viking!"
(Viking Johansson- min mentor och förebild. En av Sveriges bästa fotografer och en riktigt "bildbög")

Tove:
"Jag tittade på dig idag och så tänkte jag "Hon är så otroligt fin"!"

Skrot:
"Ingen har fått mig att le lika ofta som du"

Korn:
"Jag trivs så bra med dig att jag skulle kunna flytta in här på en gång"

Karl:
"Första gången jag träffade dig så kände jag direkt att henne vill jag umgås mer med!"

Aschberg efter visningen av mitt första egna program efter tre månaders slit:
"Det här var jävligt bra, punkt."

Mattemus:
"Du är en riktigt rolig berg-och dalbana."

En stor komplimang var då Sofia skulle beskriva mig för en kille som bjudit ut mig på dejt. Hon prickade så rätt att jag ramlade baklänges. Sofia förstår varenda nyans av mig.

Prova själv att komma ihåg fina ord som sagts till dig, det mår du bra av. Mer komplimanger till folket!

(Nästa gång kanske jag skriver om de värsta förolämpningarna. Men just idag vill jag inte riskera att förstöra mitt strålande humör.)

Kommentarer
Postat av: Richard Slätt

Fan, vem är jag nu igen. Skrot eller korn? Skulle kunna vara båda sakerna jag sagt också, inte lätt att lura ut.

Finfint med bra måndag. Min är kuk, kuk är egentligen bra men inte måndagskuk. Den betyder att mitt ena öga rinner och är rött - fucking blodrätt. KUK. Så, va glá nu. hej hej.

Postat av: marla

Du är Korn Slätt. KORN! Men du har sagt många andra bra saker också.

Varför har Korn ett rött öga? Hulliganslagsmål?

Puss

2007-01-22 @ 15:50:38
Postat av: K

Men försöker ju peppra damerna så gott det går. För tunt med komplimanger, helt klart.

2007-01-22 @ 16:21:42
Postat av: Happy

Den bästa jag fått är: "Vi skulle få fina barn ihop." Det värmde rätt bra.

2007-01-22 @ 16:30:13
Postat av: marla

Det kan jag tänka mig Happy. Hur gick det sen?

2007-01-22 @ 16:31:52
Postat av: Linn

Det bästa någon sagt till mig är "Utan dig skulle mitt liv vara en Norén-film". :-)

2007-01-22 @ 20:25:05
Postat av: marla

Oooh. Den var tung Linn..hehe

2007-01-23 @ 06:58:34
Postat av: Happy

Det gick sådär. Hon hade en pojkvän, gjorde slut och träffade en ny. Jag stannade hos min flickvän. Ingen av oss har fått något barn. Ännu.

2007-01-23 @ 11:56:29
Postat av: Richard Slätt

ha ha, nej inget huliganande för min del utan bara en klassisk ögoninflammation från ingenstans. Nu visar det sig att Hinders, jag och Mari Jungstedt fått det samtidigt. Plus Paolas unge här på strix. det är något som går eller kan ögoninfektioner gå?

2007-01-23 @ 12:39:57
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Happy: Hem och producera! Eller köp en bukett rosor. :)

Slätt: Whatch out! En kollegas pappa är ögonläkare, det smittar som bara den.. Och från öga till öga också. Stränga order: Klia icket!

2007-01-23 @ 12:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback