Jag räddade ett liv idag

31746-551
Idag räddade jag liv.

Händelseförloppet:
Kl 16.03, Södermalm:


Jag ligger och softar i sovrummet med en god bok. Plötsligt hör jag världens duns från vardagsrummet. Jag springer ut och finner min katt Sticko ståendes på bakbenen i fönstret med rest ragg. Han är som galen och andas tungt.

Det är då jag ser jag den söte lille varelsen. En fågel som sitter och skakar bakom mitt rävlik i fönstret. Jag tar ett stadigt grepp om Sticko och lyfter mot hans vilja in honom i sovrummet och stänger dörren. Efter det öppnar jag fönstret och lyfter ut fågeln som lyckligt flaxar iväg mot friheten. 

Det kände som på film och huvudrollsinnehavaren var marla i egen hög person. Ja, jag var en superhjältinna. Jag hade räddat ett liv.

Resten av kvällen gick jag i ett rosa skimmer: Marla-The saviour.

Kommentarer
Postat av: Moa

En räddare i nöden... Vad snällt =)

Postat av: Claire Wikholm

Har inte räddat några liv i dag. Snarare tvärtom känns det som, om det funkar rent logiskt.
Förstår verkligen inte varför inte jag kan bli bortrövad. Försökte just beställa en resa till typ Spanien på nätet. Det gick inte. Hade inga pengar på kontot, vilket jag visste.
Får fortsätta sticka på min fyrkant i stället.
Sunday, bloody sunday.

2007-01-14 @ 14:51:25
Postat av: saom

Ah! Tänk att gå omkring med en sån känsla lite oftare. Ska börja titta mig omkring efter små varelser och kryp som kan tänkas behöva lite hjälp.

2007-01-14 @ 15:56:34
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: marla

Tack Moa, det känns fint i hjärtat..hehe

Saom, svårt att finna dem i den här stormen!

Sticka på en fyrkant. Det måste vara en av de mest meningslösa sysselsättningar jag hört talas om. Stackars Claire.

2007-01-14 @ 20:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback