Jag älskar de där murvelgubbarna

31746-535
Åh. Jag saknar dem redan. Gubbmurvlarna på min gamla redaktion. Plus alla andra. Redan efter en vecka!

1. Min favoritresearcher. Porrtidningsjournalisten som reste runt och gjorde skitiga reportage i krigsdrabbade områden, som omväxling till titsen och assen och som till slut hamnade på samhällsredaktionen i mediefabriken. Så jävla cool. Den bästa!!

2. Gammal Svt-stofil som var med redan på Hylands tid. Hajar ni? REDAN PÅ HYLANDS TID! Det är stort. Saknar hans positiva inställning och att storögt lyssna till hans gamla anekdoter.

3. Redaktören. Saknar hans finurliga leende och stenhårda åsikter huggna i sten. Vi dansar väl disco ihop på Connection i stället.

4. Familjefars-producenten, alltid lika lätt att prata med. En klippa helt enkelt.

5. Ex-Slätten. Vi satt bredvid varandra. Han var som en iritterande men ganska snygg vagel i högra ögonvrån. Saknar att slänga käft och skicka fåniga mail. Det var roligt alla de gånger vi garvade åt varann medan kollegorna undrade vad vi kuckelurade om.

6. Yrvädret. Sjukligt politiskt intresserad och extremt pratsam researcher. Hon förgyllde min dag. (Nu börjar jag bli blödig på riktigt här)

7. Snygg-brighty-Betty. Oh! Ah! Say no more.

8. Jordens ballaste redigerare. Och snyggt skägg har han också.

9. Jorden raraste redigerare. Och soft är han också.

10. Järn-kvinnan. Coolaste damen på Strix.

11. Klassens 2 clowner.

12. Min parhäst, den mer sofistikerade av oss. Vi följde varandra i fyra år, kanske jobbar vi ihop igen.

13. Buffelbrallan- Shit vilken pondus. Du vet väl att jag skakade då jag kom men log då jag gick?

14. Favvo-fotografen, saknar våra timlånga snack om allt och inget i den matstinkande jeepen. Nur många mil pratade vi bort egentligen?

15. Femma-i-allt-tjejen- som en levande åsiktspruta.

16. Till och med inslagsproducentens obegripliga mummel och travande bakom min dator för att snoka i vad jag gör, saknar jag.

YAO.


Kommentarer
Postat av: marla

Jag ber om ursäkt för Bajen-flaggan på bilden. Den har inget med mig att göra.

2007-01-08 @ 23:29:47
Postat av: GH

Puh, vilken tur, jag blev nästan lite orolig innan jag hittade din comment!


;-)

2007-01-09 @ 07:08:12
Postat av: Richard Slätt

Ahhh du ser! The best place to be! Fan, här är det full fart igen. Tre kaffe nere redan och du saknas här också, till och med det töntigaste av det töntiga i din arsenal saknar jag: När du och Tove blev tissliga och tassliga, förstår du! Till och med en sådan sak vill vi ha tillbaka.

Men du har väl det fint där du är också.

Postat av: marla

Ledsen Slätt, vi ville inte tisseltassla om vårt sexliv så att du skulle höra. Kan du ha förståelse för det? :)

Puss

2007-01-09 @ 09:42:57
Postat av: Richard Slätt

Hey, jag tycker att jag ska få ta del av det då jag var en del av det en gång. Så det så. Jag är övertygad om att Skrot håller med mig.

2007-01-09 @ 13:26:48
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Hrmf! Det var den fjöligaste ursäkt jag någonsin hört.. Haha! Och vad har Toves sexliv med dig att göra, nåt du glömt att berätta? :D

2007-01-09 @ 13:36:16
Postat av: Richard Slätt

Asch, ska du vara sådan så får jag väl nöja mig med ditt helt enkelt. Jag har dock varit inne på en jobbtoalett med Tove en gång, men nu säger jag inte mer... ho ho.

2007-01-09 @ 13:40:45
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: Richard Slätt

Förresten borde du gå in på myspace och byta lösen eftersom det skickas spam från ditt konto...

2007-01-09 @ 14:40:46
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: thomas

Men Richard, det var ju egentligen MIG du ville vara med där på toan.

2007-01-09 @ 15:31:44
Postat av: marla

Slätt: Fixade jag igår.
Thomas: Ho ho ho! Exakt så var det!

2007-01-09 @ 17:14:24
Postat av: Richard Slätt

Thomas: I love ya! På riktigt alltså. Förlåt, nästa gång helt enkelt ;)

2007-01-10 @ 09:10:17
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Antecknar.

2007-01-10 @ 09:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback