Det är jag och Björn Skifs

31746-550
Jag lider varken av inbillningsjuka eller hypokondri. Men i natt kan jag svära på att jag led av "
restless legs". Känner fortfarande hur det rycker och sliter i lemmarna.

"Restless legs är ett vanligt tillstånd som yttrar sig som en obehagskänsla och oro i underbenen. Besvären beskrivs ofta som "myrkrypningar" eller som att det suger eller spänner inne i benen. Detta ger en ytterst obehaglig oro i benen så att det inte går att hålla dessa still.
Symtomen uppstår oftast vid vila och lindras av att man rör på benen. Känslan av obehag sitter vanligtvis djupt inne i benen, någonstans mellan knäna och fotlederna. Besvären förekommer dock ibland även i lår, fötter och armar. "


Testade just att springa några varv runt Söder men känslan finns fortfarande kvar. Attans. Det är jag och Björn Skifs. Björn Skifs jag förstår dig!

"Många personer med Restless legs kan nog instämma i Björn Skifs påstående att "det blir alltid värre framåt natten". Symtomen tilltar ofta på kvällen och natten, vilket ofta leder till sömnsvårigheter. Man kan både ha svårt att somna in och att upprätthålla en god sömn. Personer med Restless legs tar ofta nattliga promenader när besvären blir svåra att uthärda. Tidigare har ibland begreppet "Night Walkers" använts för att beskriva personer med Restless legs. Som en följd av sömnproblemen känner sig många sällan riktigt utvilade på dagen.
På dagarna kan det vara svårt att sitta still. Det kan bli extra jobbigt vid en långtråkig biofilm, en lång bussresa eller liknande. Ofta väljer personen av förklarliga skäl en sittplats nära mittgången."

För lite alkohol och svettiga klubbnätter den senaste månaden, samt sängliggande i magsjuka kombinerat med efterföljande dagar av monotomt knapprande vid datorn både på arbetet och hemma kan vara orsaken till symtomen.

Nu ska jag ut och springa! Kanske möter jag Skifsan på vägen.


Kommentarer
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag tror jag har den där skiten, i alla fall som jag förstått av vad jag läst på vissa håll.. Du, jag & Skifs!

Postat av: marla

Mina rastlösa ben driver mig till vansinne! Får börja med bergsklättring eller bli cykeldåre om det fortsätter så här.

2007-01-13 @ 16:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback