Världens bästa programidé

31746-631
Under brunchen hos Lisa i lördags fick jag världens bästa program-idé. Jag satt mitt i en diskussion och minns att jag tänkte:

"Det här är grymt.

Det här är helt otroligt.

Det här skulle bli världens bästa program.

Jag är ett geni."

Sen försvann den. Jag berättade den inte för någon. Vem vill basunera ut en exklusiv och eventuellt inkomstbringande idé till andra, i dessa snikna dagar?

Jag har glömt bort världens bästa programidé.

Nu sitter jag här medan frustrationen kliar som indiska loppor över hela kroppen. Jag blir galen! Jag vill vända ut och in på mig själv. Jag vill ge mig en hård käftsmäll. Efter det vill jag dö. För att sedan skänka bort mina kvarlevor till förmån för viktig forskning. Efter det vill jag donera mina organ till behövande. Hjärnan däremot kan ni kasta i Nybroviken.

Kommentarer
Postat av: John

Usch, hatar när sånt händer! Det skulle finnas någon apparat som läste av tankar och spelade upp dem när man behövde dem! Ha det bra!

Postat av: GH

Aah, känner ingen sånt där. Grr.

Men, jag kan trösta dig med att det nog inte va en hållbar idé iallafall.
Jag har för mig att det var (ABBA-)Björn och Benny som när de fick fram en bra låt inte skrev ner den. Men om den fanns kvar dan efter så minns man den som lyssnare. Typ.
Äsch, det hjälpte inte dig va...?

2007-02-06 @ 08:20:00
Postat av: marla

Jag jobbar på att komma ihåg! Jag har det på tungan så att säga... Tack GH :)

2007-02-06 @ 10:39:25
Postat av: Donna

Din hjärna ska icket kastas någonstans. Vi vill ha fortsatt vass bloggläsning.

2007-02-06 @ 16:32:22
Postat av: Skolfröken

Stackars Marlan. Men känner jag dig rätt, kommer du snart kläcka en ännu vassare programidé. Sen kommer du förmodligen bota cancer, finna lösningen på klimatproblemen och stoppa svälten i Afrika. Sen kommer du ta över världen, och jag är sjukt glad att jag då kommer kunna säja "Jag känner Marlan. Hon är ascool". Dessutom vill jag inte vara på förlorarsidan efter världsövertagningen.
Puss!

2007-02-06 @ 17:39:42
URL: http://katzentante.blogspot.com
Postat av: marla

Åh min kära snygga balla skolfröken! Tänk vad fyra rader kan värma i februarikylan. Vi ska rida på varandras vågar okej? Puss

2007-02-06 @ 18:31:34
Postat av: vilse

jag ber om ursäkt för min eventuella obscenitet men är det där en bild på någon form av... kosmos-spermier?

2007-02-06 @ 21:06:17
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se
Postat av: marla

Kosmos-spermier. Vackert ord. Men det är bara svart vatten vilse. :)

2007-02-07 @ 10:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback