Mail i tv-fabriken

31746-652
Jag skrattar för mig själv dagligen men ingen skrattar med, det är på blodigt allvar. Här är en vanlig vecka i inkorgen.

"Tjena nån som har Tiger Woods nummer på sig?
Vi ska försöka få ta på hans polare Jesper Parnevik."

"Har du en gammal surfbräda på vinden som du vill skänka eller sälja billigt till oss?
Våra galanta kreatörer ska göra om en surfbräda till en bänk att sitta på."

"PANIK! Finns det någon liten kille, eller någon som känner en väldigt liten kille som skulle kunna ställa upp på en inspelning med kort varsel? Det kommer ta from nu fram till ca 18 och en liten belöning kan fås. Gärna mellan 25 och 35 år. Inga repliker. Hör av er snabbt, teamet står och väntar..."

Från en mycket arg aningen psykopatisk medarbetare:
"Ny säsong-nya idioter.
Jag skulle så gärna ha velat vara där när du gjorde det. Jag skulle ha stått någonstans i bakgrunden och betraktat dig när du lite osäkert måttade in volvon mot parkeringsplats nr 18 i garaget. Kanske var det så att det inte kändes riktigt rätt på en gång, så du backade ut bilen en gång för att ta en ny strid mot denna kvadratiska best, som plats 18 faktiskt är.
Jag tänker mig att du i ett par fruktlösa försök att böka in bilen på sin rätta placering, i en fåfäng jakt på symmetrisk perfektion, ger ditt allt. Din handsvett gör att händerna glider över ratten och din andning blir allt häftigare.
Men plötsligt, när du känner att du nästan inte har mer att ge, att världen är emot dig, så vänder det. Du hittar en vinkel som du är nöjd med, en vinkel som ingen annan har tänkt på, en gratisbiljett till framgång.
Det är med ett leende på läpparna som du smeker in dragläget och placerar dryga två tredjedelar av bilen innanför parkeringsrutans linjer. 
Två tredjedelar i en gravt sne vinkel.
Hade jag stått där och tittat på dig så hade jag förmodlingen tänkt att din manöver skulle följas av en hel del finlir för att få bilen på sin rätta plats. Så tänkte inte du.
Jag var inte där men jag gissar att du klev ur, tänkte att det kanske inte blev riktigt bra, betraktade bilen och rutans linjer, vägde dom mot varandra, smakade på dom. Jag ser framför mig att du av någon anledning kom fram till att de smakade bra tillsammans. 
Du kände dig nöjd med ditt verk och när du vände på klacken för att gå vidare i livet så hann du tänka att, det här, det gjorde jag bra. Det är vad jag tror. Kanske gick det till på ett helt annat sätt. Kanske finns det en logisk förklaring till detta totala hjärnhaveri och det bedrövliga resultat det genererade. Vi vet att när det gäller  och bilar så finns det inte längre någonting som är chockerande, allt har redan inträffat. Men det troliga, och sorgliga, är att min teori sannolikt är den rätta.
Jag vet inte vem du är men det är viktigt att du ger dig till känna. Jag vill statuera ett exempel av dig och din imbecilla hjärna så att liknande händelser inte upprepas. Jag vill att din idioti ska vara officiell och till allmän beskådan. Jag har tryckt en T-shirt till dig. "Hej, jag är totalt jävla dum i huvudet", är texten. Bär den med stolthet."

"Min svarta älsklingsmössa med en döskalle på är på rymmen!  Har ngn sett den kanske???"

"Hej allihop,
Vi på matredaktionen undrar om det är någon här, eller någon som känner någon, som skulle kunna tänka sig att vara med i en av våra behandlingar. Kriterierna som finns är att du är fullt frisk och att du anser dig ha lite extra fett runt magen, lite lovehandles:. Tips mottages med värme!"

"Snälla om ni väljer att köra med öppen taklucka när ni kör bilen så vad goda och stäng den efter er!!!!!!!!!!!! Har precis fått en dusch i biltvätten pga att någon inte stängt den efter sig... By the way, vem kör med öppen taklucka mitt i vintern?"

"Goddag. Nån som har en connection till en person som antingen bor eller har bott i Miami?"

"Äre nån som har en kavaj att låna ut till oss för en Lasse Berghagen-parodi eftermiddag?
Vi behöver låna den en timme ungefär och vi kommer vara i det där lite grönaktiga rummet."

"20 studentmössor sökes till på måndag!"

"Hej. Har nån sett en K800i ligga å skräpa nånstans? Hittelön i form av T-shirt med tryck."

"Alla tjejer som kan ska genast åka till TV-huset för inspelning!! Detta är ingen fråga utan en uppmaning!! Kom till receptionen med en gång!"

"Vi letar efter personer som går i sömnen/ har nattskräck/ nattätare. Är det någon själ som känner någon som ni tror skulle vara intresserad av att dela sin nattliga historia, så får de gärna kontakta mig."

"Vi skulle vilja spela in en sjukt rolig liten raggnings-sketch i köket. Om några kvinnliga medarbetare skulle vilja agera statister skulle jag bli ännu gladare."

"Hej,
Det står en gammal "spark" i konferensrummet: vems är den?
Snälla flytta på den!"

Kommentarer
Postat av: K

På mitt jobb är det endast sura mail om köksdisken. Mindre roande...

2007-02-13 @ 13:42:37
Postat av: marla

Hehe, jo såna får vi här också. Har dock ändå länge sluppit den sladdriga klassikern "Din mamma jobbar inte här".

2007-02-13 @ 15:24:46
Postat av: moggi

parkeringsgrejen är nog bland det bättre jag läst på sistone... tack för den, gick den ut till alla? fortsättning?

2007-02-14 @ 09:52:10
Postat av: marla

Den gick ut till alla och det var en stackars 20-årig praktikant som parkerat lite snett. Hon blev helt förstörd stackarn!

2007-02-14 @ 10:15:12
Postat av: GH

Mmm det var en farlig sågning...
Känns som han hade behövt ta några djupa andetag innan han skrev - det som är skrivet är skrivet.

2007-02-14 @ 12:02:28
Postat av: vilse

du borde samla ihop alla roliga mail och ge ut en bok. det skulle lätt bli roligare än levengoods små barncitat som han antagligen hittat på själv.

Postat av: marla

Håller med GH, precis som jag borde göra ibland..hehe...

Vilse: Jag vill inget hellre än att ge ut en bok men det ska bara vara sånt som jag skrivit själv ju!

2007-02-14 @ 13:08:01
Postat av: vilse

ge ut två? ge ut massor?

2007-02-14 @ 16:30:25
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se
Postat av: majki

åh, varför inte ge ut precis allt bara? ...pseudonymer is da shit punkt kom just för såna saker ju.

2007-02-15 @ 09:51:24
URL: http://arglitenman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback