Ta eran direktsänding och dra!

31746-168

Dagens fundering: Varför går alla fortfarande och skryter om att de minsann såg "det andra planet krascha in i World Trade Center i direktsändning på CNN"?


Är de malliga för att de att de valde att slå på världsomspännande CNN i stället för att glo på Bengt Magnusson eller Katarina Sandström?  Är de stolta över att de är "uppkopplade" och "moderna" människor? Känner de att de uppnått något?

Det är ett mysterium. Det var tydligen det tuffaste man kunde vara med om i fjol. Åtminstone om jag ser till hur många som upprepat det mantrat de senaste dagarna.

Varför reagerar jag på det? Är jag sådär hiskeligt avundsjuk tro?

Nu blev jag rysligt fundersam här.

________________________________________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Richard Slätt

In i matchen nu, TV4 kopplade på CNN när första flashen kom på TT så det fanns aldrig någon Magnusson i rutan. SVT var många många timmar efter TV4 med att komma igång.

Slutsats: TV4 var uppkopplade, det är därför så många minns att de såg live när det andra planet körde in i Twin Towers.

Postat av: marla

Punktknullare :)
Slutsatsen är fortfarande detsamma: Folk är fortfarande stolta över att de såg det live.

Puss

2006-09-13 @ 11:30:27
Postat av: anna

vem orkar bry sej. tornen föll.

2006-09-13 @ 22:10:35
Postat av: marla

Haha! Sant Anna. (Hoppas förresten att ingen glömmer den huvudsakliga uppgiften med det jag skriver är att reta eller roa).

2006-09-14 @ 08:58:58
Postat av: nosey

tänkte hur det såg ut på DövNytt eller vad nyhetsprogrammet för döva heter;

nån som försöker teckna upp två torn och sen själv vara flygplanet som flög in i dom?

2006-09-18 @ 22:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback