Vi dansar inte

31746-214

Kl 09.00 en söndag i mosters kök .


- Vi dansar inte.

- Va?

- Vi dansar inte när vi går ut.

- Men Marla. Du älskade ju att dansa
disco?

-Ja. Men jag såg inte klok ut. 

-Det gjorde du visst! Det minns jag. Du var ju jättebra på att dansa.

-Nej. Jag inser det nu. Ringdans och fyrtakt är inget för mig.

Moster ser ut genom fönstret.

-Det gjorde vi alltid när vi var unga. Det gör vi fortfarande, det är ju så mysigt.

Tystnad.

Moster:
-Men vad gör ni då?

-Vi hänger i baren och försöker se snygga ut. Vi lyssnar på musiken, slänger blickar på heta killar och pratar och skrattar.

-Jaha.

Jag tar en klunk kaffe. Hon har rätt, det här låter inte klokt.

Moster bekymrat:

-Men när man är singel och ute sådär, så vill man ju ha lite närhet? Kramas och dansa tätt?

--Det kan man väl göra hemma.

-Va?

-Ja, inte offentligt. Efter krogen.

-Men hur träffar ni någon att krama då? Om ni inte dansar med dem?

-Vi hänger i baren och försöker se snygga ut. Vi lyssnar på musiken, slänger blickar på heta killar och pratar och skrattar. De kommer fram och vi går hem.

-Jaha.



(Kanske kan Serious Party Disco this is disco bryta snobbismen)

Kommentarer
Postat av: millish

Min mormor hajar inte heller hur vi får ihop det. Hur vi VET att man är intresserade av varandra om man inte dansar!

Postat av: marla

De kanske inte vet att vår generation pratar med det motsatta könet. :D

2006-10-07 @ 10:53:38
Postat av: Mary

Hahahahahhaaaa!! Jag dör hahahahahahahhaa!

2006-10-09 @ 22:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback