Som knark!

31746-250
Jag funderade på Valium, Sobril, Migadon, Rohypnol, Xanax eller någon annan Benzodiazepines, dampbarn som jag blivit och sömnsvårigheter som jag fått. Annars verkade morfin var ett skönt tillskott. 

Men det kändes som att jag knarkat bara jag tänkte på piller med spännande latinska namn. Illaluktande är de också märkte jag när jag fick dofta på en polares samling. Sen kom jag på att jag en gång i adolescensen svor på att aldrig konsumera laboratirieframställda sinnespåverkande ämnen.

Ni vet då man satt där i den gröna skolbänken och någon trasig pundare från behandlingshemmet Korpberget skulle komma och föreläsa om sitt forna liv, fastän man mycket väl visste vad han pysslade med på helgerna.

Visst han såg lite fräschare ut nu med vattenkammat hår och nystruken skjorta, men för ett par veckor sedan låg han minsann utslagen nere vid ån med de andra pundarna. Det var ju då man lovade dyrt och heligt att aldrig börja knapra piller eller konsumera knark.

Men när vinter övergår till vår och höst övergår till vinter och man vrider sig av sömlöshet om nätterna, då känns löftet avlägset. Narkotika tack!

Men nej. När dagsljuset stack i ögonen begav jag mig i stället till apoteket. Mellan kammomillthes-kokning och "Bonde söker fru" tryckte jag i mig två stinkande piller av naturläkemedlet Valerina. Fantastiskt rogivande. Jag sov som en liten prinsessa inatt. Tack.

Kommentarer
Postat av: GH

Men Marla! Hur lyckas du nämna BSF utan att kommentera det vidare? Ditt favvoprogram och allt...
Själv tycker jag de fick till en cliffhanger, även om den punkteras i "kvälls"-pressen nu då, men vad kan man förvänta sig...?
Skönt att höra att du fått skönhetssömn då - även om jag inte är säker på att det behövs för ditt utseeende då.
Och så, Valeriana, inte Valerina. ;-)

2006-10-26 @ 08:32:57
Postat av: marla

Tack för dina påpekanden!

Påpekande 1: BSF var fantastiskt igår. Vilken jävla resa att punda Valerina medan man snöar in på natursköna bilder och få feta crushar på bönder!

Påpekande 2: Nu har du glorifierat lönnfeta marla å det grövsta.

Påpekande 3: Det står faktiskt Valerina utan a på mitt paket.

2006-10-26 @ 08:38:02
Postat av: GH

--> 2. Och? Slurpa i dig!
--> 3. OK, OK, jag ger mig, det var en riktigt dålig (läs: o-nitisk, usch!) research från mig, hittade det nu.

Förresten jobbar jag på en pillerfabrik kom jag på nu... Huga.

2006-10-26 @ 08:48:54
Postat av: Johan

vad roligt.
du har en helt riktig blogg fylld med en massa inlägg.
de ska jag läsa lite mer av nån gång när jag borde jobba, men absolut inte har lust eller ork att göra det.
men nu måste jag se på ett nyhämtat south park-avsnitt.
fast din blogg lockar.
dock är jag för seg i skallen nu.
gonatt!
var en hård honkytonk-kväll igår, med en vilodag idag.
Benzos är ganska så behagligt, men obehagligt för man kan nog lätt bli beroende av dom.
men världen blir mindre dryg att ha att göra med om man petar i sig en valium eller en Xanor (Xanax).
om du inte provat behöver du asolut inte göra det. du går inte miste om något positivt.
så du vet.

Postat av: vilse

produkten heter valerina, det aktiva ämnet valeriana. kiss and make up.

benzo är farligt att släppa in på livet. det liksom förändras då. livet.

2007-01-20 @ 14:05:54
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback