Löjligt förtjust i "Bonde söker fru"

31746-235

Jag var tvungen att ta reda på vad en och en halv miljoner svenskar gått igång på. Varför fler än det antal som tittar på Rapport varje kväll sitter som klistrade vid tvn på onsdagar. Och nu: Jag är såld.

Det var så fint att jag kom på mig själv med att le fånigt framför dumburken. 4 bönder som letar efter kärlek och vad jag först trodde, 40 mediekåta damer som bara ville synas i rutan, men som sen visade sig vara uppenbart betuttade i de fyra bönderna!  I kvällens program har de reducerats till 16 överförtjusta fnittertippor som ska flytta in på herrarnas bondgårdar.

Hela upplägget känns trovärdigt. Hur de castingansvariga lyckats sålla ut SÅ kärlekskranka kvinnor till de giftassugna bönderna är över mitt förstånd. Jag säger bara GRATTIS.

Jag har knappt kollat på tv på 2 1/2 år. Det var när jag jobbade med Robinson i Malaysia i tre månader och det inte fanns någon tv på personal-ön, som jag vande mig av med eländet. Jag producerar tv men konsumerar det inte, jag tittar bara på mina kollegors produktioner en timme i veckan för att jag måste och bänkar mig någon enstaka gång vid Uppdrag Granskning för att jag anser att det är den proffsigaste redaktionen i tv-Sverige. Att dissa tv helt när man jobbar med det låter helt cp-stört jag vet, men jag kan inte rå för det. Jag tycker att det mesta är skräp (säg inget till VD:n på jobbet, tack) och zappar rastlös runt runt runt bland alla  kanaler medan jag tänker på annat, som jag till slut springer till datorn och skriver ner. Koncentrationsvårigheter? Damp? ADHD?

Därför bestämde jag mig för att skippa tv helt. I stället tillbringar jag kvällarna med att promenera, fika med kompisar, läsa böcker, lyssna på musik, surfa eller skriva. Jag har blivit tio gånger mer produktiv och känner att jag rent mentalt stimuleras på ett helt annat sätt, än när jag följde varenda dumdokusåpa under min studietid för sex-sju år sedan.

Nåväl. "Bonde Söker Fru" kommer jag helt klart att bänka mig vid. Det får bli två  timmars tv-tittande i veckan helt enkelt. Programmet är så back to the roots att jag i mitt annars så urbana liv med betong, asfalt, avgaser och krogliv började längta efter naturen. Vida öppna bilder på urvackra landskap, vackra fromma ballader och love is in the air. På riktigt. Kan det bli mer upplagt för massgråt i tv-sofforna?

Tv-tittarna har tröttnat på att se konflikter, bimbo-brudar, knullerier och förbannade galningar. De vill ha lättsam underhållning, svenssonliv och vanliga hedersknyfflar. Bönderna var väl inte direkt några hunkar i min smak, men det var nästan så att jag fick en tår i ögat när jag såg hur den där knubbiga bonden med hatt våndades över att han var tvungen att skicka hem 2  av 6 stackars bondmore-wannabees.

Slutsats: Genialiskt- Jag är löjligt förtjust.



Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Jag kan inte annat än le åt ditt blogginlägg ikväll syster. Man trodde inte dessa kvinnor var intresserade men ack så fel man hade. Det blev en succé! :)

2006-10-18 @ 22:05:24
Postat av: GH

Jag kan också, lite motvilligt(...), erkänna att jag efter det första trevande programmen (där du inte missat något) tycker det börjar bli lite småmysigt! Man kunde nästan känna våndan hos killarna och hann irritera sig på de av "lekarna" som inte verkade ge alla killar en sjysst chans att bekanta sig med tjejerna. Och, som du säger, tjejerna verkar ju nästan trevliga och mer eller mindre genuina.. Grundlurad av tjejer...? Jag? Som vanligt då :-o

2006-10-19 @ 07:39:45
Postat av: AI

Marla jag såg dig ute för några veckor sedan. Jag, den långa mörka killen
som säkert stirrade ut dig från vid köket,tycker att du är grymt snygg och
sexig och skriver som en liten gudinna! Hur går det med A egentligen?

2006-10-19 @ 08:55:06
Postat av: marla

A är min vän. TACK för de fina orden!

2006-10-19 @ 09:34:47
Postat av: AI

Hur får jag kontakt med dig då?

2006-10-19 @ 09:46:08
Postat av: marla

Ha ha! Genom att säga hej nästa gång du ser mig? Jag tror jag minns vem du är.

2006-10-19 @ 10:24:53
Postat av: AI

Will do.

2006-10-19 @ 10:51:43
Postat av: Sofia "bästisen"

Baby! En av våra säljare här på Skruf tyckte att du va stenhet. Hahahaha. Hade läst din blogg. Puss

2006-10-19 @ 10:54:30
Postat av: marla

Ha ha ha! Vadan detta? Någon kollektiv desperationsvåg som svept över Sverige? Hälsa å tacka då... Hehe

2006-10-19 @ 11:00:31
Postat av: GH

Right on! Ett gäng desperados är ute efter dig, Marla... Känn dig inte inbilsk bara ;-)
Är du nån gång i Gbg då för ett "hej"?

2006-10-19 @ 11:11:22
Postat av: marla

GH: Inbilsk har jag varit hela mitt liv. Och nej, jag undviker Sveriges framstjärt. ;-)

2006-10-19 @ 11:24:55
Postat av: GH

Är du lika charmigt gåpåig som hon Martina i BSF - anfall är bästa försvar, typ?
Hur som, fortsätt så!

2006-10-19 @ 11:41:04
Postat av: marla

Whos that gal? Om det har med sport att göra så har jag inte mycket att sätta emot. Sporthatande aliens lobotomerade en bit av min hjärna efter födseln.

2006-10-19 @ 11:58:31
Postat av: GH

BSF - Bonde söker fru - det program själva dagens blog handlar om...
Martina, hon yrvädret som är i Per-Martins gäng.

2006-10-19 @ 14:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback