Ex-avhumanisering

31746-245
Radera eller inte radera- det är frågan.


Ska man radera numret till sina forna flirtar, krogragg, beundrare och expojkvänner när man tappat intresset eller allt slutat i ett enda knas? Jag funderade länge. Tills jag slutligen bestämde mig för att döpa dem till ”Någon konstig 1”, ”Någon konstig 2” och ”Någon konstig 3”.

Bara för att avhumanisera dem liksom. Det är ju faktiskt väldigt konstiga. Antingen för att de inte vill ha mig, eller så var ju deras konstighet anledningen till att jag dumpade dem.

_______________________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Någon konstig A.

Smart idé. Men dom kanske inte alla är konstiga. Dom kanske bara var dålig timing. Om så, heter dom Fel Tidpunkt 1, 2, 3...? nä. kanske inte. Men kram, fina M. Du är bra.

2006-10-24 @ 22:25:18
Postat av: marla

Tack A. Det konstigaste av allt är att både konstig 1, 2 och 3 tycker att jag är extremt bra. De har visserligen rätt men borde inte de tycka att jag också är konstig? Väldigt konstigt. Fast det förklarar väl varför jag tycker att de är konstiga.

Oj. Nu tycker jag plötsligt att konstigt är ett väldigt lustigt ord.

2006-10-24 @ 23:13:22
Postat av: majki

Själv börjar(ade) jag radera nummer först när det börjar bli fullt på kortet... men då ryker å andra sidan de flesta, inte bara flirtar.
Hur många av de, vars nummer man inte lärt sig utantill, kommer man att ringa iallafall? (Eventuella professionella kontakter undantagna förstås.)
...En handfull på sin höjd.

2006-10-24 @ 23:31:18
Postat av: marla

Hej Majki. Välkommen till min blogg om det är den Majki jag tror (med en extremt imponerande hårvolym). Trevligt att du skriver. Men projicera inte ditt sifferminne på oss andra dödliga! :) Jag kan EN persons nummer och det är en snubbe jag hängde med i sex år.

2006-10-24 @ 23:38:16
Postat av: Heeeelt normal AI

Snygga fina lilla M. Hoppas jag aldrig bli konstig....

2006-10-25 @ 10:30:11
Postat av: Richard Slätt

Vem är jag? Bara så jag vet vad jag ska säga när jag ringer dig. "Hej, det är 'Någon konstig 1', hur är det?"

Man vill ju ha koll på läget liksom, vilket ex man är som fått ett nummer och så. ;)

Postat av: marla

Du var "någon konstig 1" för länge sen. Numera är du blott rätt och slätt Richard Slätt. Grattis! :) kram

2006-10-25 @ 15:15:10
Postat av: Richard Slätt

Soft! Att ha varit nummer ett en gång i tiden, ja nu får man nöja sig med att vara kollega men det trivs jag mycket bra med. Nu blir det Tranan serru!

heja

2006-10-25 @ 20:05:13
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Hoppas det blir bättre än förra onsdagen! :D

2006-10-25 @ 20:14:03
Postat av: Richard Slätt

Jag hoppas jag slipper exflickvänner som ber mig att sätta på dem, ja det hoppas jag verkligen. Jag gömmer mig någonstans i baren tror jag med en Fernet och en mellis. Det blir fint tror jag.

Efter min avsnäsning förra onsdagen tror jag knappast att hon kommer dit igen, eller så är det PRECIS det hon gör. Fan, incognito kanske är skiten man ska köra med, operera kraftigt, gå upp fyrtio kilo och bara vara ensam, fet och ful? hmmm, tål att tänkas på eller så snoppar jag av henne igen helt enkelt om frågan kommer upp igen.

2006-10-25 @ 20:16:59
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Ja, för du är ju så oemotståndlig att hon antagligen forstätter förnedra sig själv efer att ha fått den feta dåndimpen? Eh.. I guess not, lite bättre smak har du väl. Men hur gick det, hur gick det? Marlabloggsläsarna vill veta om ditt andra ex gjorde ett nytt tappert försök att ragga upp dig trots nobben(haha det börjar bli värsta dokusåpan på den här bloggen)...

2006-10-26 @ 08:03:00
Postat av: Richard Slätt

Du vet ju att jag är oemotståndlig, och samtidigt helt jävla sjuk i huvudet så jag borde ha varningstriangel på mig. För att varumärkesdeklarera mig, liksom. Marlabloggsläsarna tror jag tar sig hit för att läsa dina texter, knappast för att läsa om en soon to be 30-åring som har för många weirdoexisar.

Det känns dock som att den där tiden kan vara över! Singeltiden alltså, men jag väntar någon månad innan jag blåser faran över på riktigt. Man har ju flera gånger deklarerat att man funnit den där personen, fast man inte har träffat DEN personen. Man har träffat EN person, och herrejävlar vilken skillnad det är på en skala.

Nu: Host, snörvel, spotta slem och så in i redigeringen för att bränna ihop de sista inslagen till kvällen.

shooooooo! Måste träffa kussen din snart kom jag på.

2006-10-26 @ 08:49:51
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

1. Tack, jag tar det som en inlindad komplimang om att jag skriver bra. :)

2.Ropa inte hej för tidigt, det är min profession.

3. Min kusse blir far vilken dag som helst.

2006-10-26 @ 09:35:52
Postat av: Nilla

Hahaha... Helt rätt :o)

2006-11-27 @ 00:01:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/351

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback