Det är tur att syskonkärlek är så stark!

31746-262

Slappa systrar softar i soffan:

Isabel 18 år: "Syrran?"
Marla 28 år: "Mmm?"
Isabel: "När ska du hänga upp den där tavlan? Den har stått där på golvet i två år nu"
Marla: "Ja... Jag är ju ganska händig. Men jag kan inte göra så mycket, för mitt ex tog med sig hela verktygslådan." 
Isabel: "Men du fick ju en verktygslåda i julklapp förra vintern."
Marla: (tänker jävla unge) "Okej."

Isabel: "Vad är det för glasskiva som står där?"
Marla: "Den har jag sparat. Det är orginal från 30-talet. Jag ska göra en lampa av den."
Isabel. "När då?"

Systrar sitter och fikar vid köksbordet:
Isabel: "Det är så konstigt. Varje gång jag kommer hit är soppåsen överfull."
Marla: (funderar på att erkänna att det är för att hon alltid tar ut den): "Okej."

Systrar pratar framtid:
Isabel: "Trivs du bra här i Stockholm?"
Marla: "Hur bra som helst. Jag älskar betong. Jag älskar storstaden."
Isabel: "Jag gillar djur. Och naturen är vacker i norrland. Men samtidigt är det spännande här."
Marla. "Kan du tänka dig att flytta ner hit till Stockholm efter gymnasiet?"
Isabel: "Hmm. Kanske. Men jag skulle nog inte leva ett lika hektiskt liv som du och Millish gör."
Marla: (fattar ingenting) Nähä?

Storsys bloggar lillsys skriver dagbok:
Isabel: Äger du en penna? Min har gått sönder.
Marla. Ja det är klart. Intressant förresten att du gjorde ordvalet "äger du" i stället för "har du". Som om jag inte "äger" pennor. Jag är ju reporter.
(tre minuter senare)
Marla: Förlåt syrran. De måste ha kommit bort.

Systrar äter frukost tillsammans:
Marla: "Det är stopp i avloppet så att du vet det. Du måste duscha blixtsnabbt: Blöt ner dig i trettio sekunder. Stoppa. Tvåla in dig. Duscha i trettio sekunder. Stoppa. "
Isabel: "Hur länge har det varit stopp i avloppet?"
Marla: (Tänker att det är en månad, funderar på att ljuga) "Ett tag."

Systrar blir förtroliga:
Isabel: "Har du träffat någon kille då?"
Marla: "Nej."
Isabel: "Jag och Magnus har varit tillsammans i tre år nu, sen jag var femton."
Marla: (jesus..) "Häftigt. Grattis."
Isabel: "Vi är ju förlovade"
Marla: "Ja just det."
Isabel: "Jag älskar honom"
Marla: "Fint."
Isabel: "Tomi var en bra kille."
Marla: "Ja det var han."
Isabel: "Ses ni något? Ni var ju ändå tillsammans i sex år"
Marla: "Nej."
Isabel: "Jag är verkligen en förhållandetjej. Jag trivs bäst i en relation."
Marla: " Jag trivs bäst med att knulla runt."
Isabel: (med gapande mun och ögon stora som tefat) - - - - - 
Marla: "Syrran. Jag skojade."

Systrar ses efter arbetsdag:
Isabel: "Jag slängde din mögliga gurka"
Marla: (skäms) "Okej."
Isabel: "Jag hittade den längst in i kylskåpet."
Marla: "Oj då. Tack."
Isabel. "Alltså allvarligt. Hur länge hade den legat där?"
Marla: "Jag visste faktiskt inte ens att jag ägde en gurka."

Kommentarer
Postat av: GH

Haha, tell me, jag har 4...

2006-10-31 @ 07:32:59
Postat av: kära kuziner

hej mina kära kuzar!! kul att läsa att du har haft syrran på besök. hoppas allt är bra med er. isabel förlovad.... shit man borde kanske få ångest... har precis sålt kåken... heja tjocka släkten!! kramar oa

2006-10-31 @ 20:17:45
Postat av: Isabel

Hej kus! Jag är ännu på besök till på fredag, dock har jag en vän med mig. Skynda inte livet min kära kusin, du hittar nog den rätte du med! :P Hoppas att vi ses snart! Ha´t bra! Kramar

2006-10-31 @ 23:32:01
Postat av: anna (o ellen; instämmer "men det är ju du och jag!")

hahaha. klockrent! ungefär som jag och min 10 år yngre syster, ungefär i samma ålder. märkligt, är det.

2006-11-01 @ 23:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback