Storebror Ser Paranoid Marla

31746-306
Vi här i innerstada filmas av 30.000 kameror skriver
City.

En vanlig marladag:

08.45 Jag filmas vid Skanstulls tunnelbana. Fan. Det var ju där jag brukade kyssa en pojke. För er som läst 1984 med George Orwell, vad skulle Kärleksministeriet säga om det? Antagligen dödstraff på kyssar utom äktenskapet.

08.47 Jag filmas i Tunnelbanevagnen. Sssssh. Det är ju där och då som jag ringer och viskar hemligheter till Millish. Tar de upp ljudet också?

08.50 Jag köper en latte på Sandy´s. Host. Har Sandy´s övervakningskameror? Kanske ser någon hur jag flirtar med den fule challachalla-mannen, bara för å va schysst liksom..

09.05 Jag filmas i receptionen på jobbet. Oh no. Vad säger bossen om min ständiga femminutersförsening?

Summa summalurum: Mina paranoida drag har tiodubblats. Jag kommer att färdas tyst med uppfälld krage och flackande blick. Filmas jag nu? Tyst sa jag!


Kommentarer
Postat av: Jason

Ha ha. Älskar din Orwell referens och du åkte precis upp flera nivåer i referensramsdjungeln.

2006-11-15 @ 16:47:49
Postat av: marla

Aaaaah! Och jag älskar den boken!

2006-11-15 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback