Just idag är jag svag

31746-314
Åh Vanessa vacker som en fransk prinsessa! Hon bodde så fint i Årsta och bjöd på chardonnay och torsk. En gammal svennefirre som gått och blivit dyr gourmé. Torrtorsken va överöst med fårost och stora feta spanska oliver bara så att den inte skulle vara så torr längre. Vi åt och allt var fantastiskt och mumsigt värre. Vanessa som vanligt grymsnygg i sin gröna kofta och röda läppar med sin karakteristiska profil och det svarta ebenholtzhåret.

Hon bodde hos mig en gång. Och Marimekko-bombarderade mitt hem tills de stora Maija Isola-blommorna invarderade mina för övrigt fläckfria drömmar.


Det blev tjejigt värre med smärre expojksågningar och kärleksutfrågningar. Och joe le taxi till Richan sen Spyan. Träffade Järvheden som ville tussa ihop mig med hans slickepottsfrillekompis. A big big no-no, sa jag. Shit-chattade med Friska Viljor-Danne, dansade med Anna-Maria och radio-Lisa och vandrade runt runt runt i evighets-spyan-varvet. Med Slätten, Slättens Jenny och Anna och Millish och pratade med snygga Isak och såg Thor och hans anhang. Vi gick precis när 2-meters-hunk-Henrik slank in genom dörren med kaxig donna som genast slängdes ut. Buss bort och värsta grek-fet-giron på Medborgarplatsen innan jag och Millish raglade hem mellan södermalmsfasader medan vi pratade kvällens bravader. Sömn i fyra timmar och upp och på med de finaste gåbortkläderna för i kväll är det fin fest på fiffigt företag där jag ska börja jobba i januari. Det är så fiffigt allting! Jag ska bossa över andra och inkassera mera bra. Tra-la-la!

Annars har min
förortskusse fått en flicka. Hon ska heta Allis. ALLIS! Jag tänker på förortskussebebben som en stor, lila Aster.  Hon behöver nog vattnas med muchos marlalove. Det ska jag.

Just idag är jag svag. Aningen bakis-skakis och blödig som en gris. En gris innan slakt säkert. Fast brölgrisig och grisblödig på ett bra sätt! Jag sladdrade just ner kollegors kinder med blöta kyssar.


Kommentarer
Postat av: GH

Ha!! Nytt jobb??

2006-11-17 @ 10:53:04
Postat av: marla

JA! Roligt värre. :)

2006-11-17 @ 10:57:14
Postat av: Ica

På tal om fransk prinsessa:
Har du lust med en biodate? Marie Antoinette?

Sockerkramar

2006-11-17 @ 11:36:02
Postat av: Ica igen

Vänta här nu... Jag läste fransk prinsessa, frågade om bio och läste sedan vidare.
Nytt jobb? Grattis!!!! *kramar*
Vi pratar för sällan. Och träffas på tok för sällan.
Träffas. Uppdatering. Nu.
KRAM

2006-11-17 @ 11:38:43
Postat av: marla

Marie Antoanette på en söndag. Med Ica. Kan det bli bättre? Ja tack och tack!

2006-11-17 @ 11:47:28
Postat av: Ica

Söndag it is. Jag ger dig ansvaret att boka och tala om när och vart jag ska infinna mig.

2006-11-17 @ 12:47:16
Postat av: GH

Tänk på mig en liten mikro-sek. på sö då - blir ännu en dag (och ett år) äldre...
Hoppas ni får det trevligt, era sockerpullor :-D

2006-11-17 @ 13:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback