Freds förnöjsamhet smittade av sig

Det är ro i hela kroppen och det beror på saker. Det är vänner och mat och energi och bästa myskänslan i bröstet. I lördags var de hos mig; alla bra känslor och några vänner. Stockholms snyggaste skolfröken Sesse hånglade upp min inkaklade mustaschman. Jag kände hur svartsjukan stack i kroppen, men efter att hon läxat upp mig enligt konstens alla skolfrökeregler tyckte jag mest att det såg lite charmigt ut. Fred lagade vegetarisk lasagne med spenatblad och kesella och underhöll mig med sina framtidsdrömmar. Jag gjorde förrätt med pilgrimsmusslor stekta i vitt vin och vitlöksmör. Fröken Kry och Sesse satt mest och sa smarta saker och såg snygga ut. De fick klassisk marängswiss och konjakspetsad glögg till efterrätt. Esther kom förbi en sväng och Fredrik tog en powernap medan han hörde våra utläggningar om livet och världen ända in i sina drömmar. När han vaknade berättade han en hemlighet. Medan alla fullglada ramlade ut i Stockholmsnatten somnade jag med söders förnöjdaste leende.


Kommentarer
Postat av: GH

Smaklig mat! Vilken mysig kväll i goda vänners lag!

2006-11-29 @ 08:46:40
Postat av: marla

Klicka på bilderna om ni vill få en närmre titt!

2006-11-29 @ 10:06:22
Postat av: hund

Du har snygga vänner marla.

2006-11-29 @ 14:00:48
Postat av: marla

Det är bara ett plus i kanten då de är smarta, kärleksfulla och roliga också. Millish tar priset!

2006-11-29 @ 15:36:50
Postat av: Hunden

Ja henne har jag redan konstaterat en viss attraktion till.

2006-11-30 @ 12:49:40
Postat av: marla

Nähä? ;-)

2006-11-30 @ 13:12:14
Postat av: sesse

Åh, min Marla, kvällen var underbar med en fantastiskt avslutning med mustaschmannen. Jag lovar att aldrig gå längre än så med honom, och ett skolfrökenlöfte kan man lita på. Nu har jag ju hux flux även fått en alldeles egen mustaschman dessutom!

2006-11-30 @ 17:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback