Båt, julbord och drinkfrossa

31746-329
Jag skriver inte så mycket nu, jag är i tillstånd varken eller igen. Det betyder att jag mår bra men har zonkat ner hjärnan på normalfart efter en period av späckade dagar, hundra idéer, produktivitet och roligheter.

I dag slutar vi tidigare på redaktionen, det är slutfest nu när säsongen snart är över. Tidigare har vi vid varje arrangemang fått stå ut med krogshower som Pistvakt, eller släpats iväg på fåniga lekar på okänd ort. Allt väldigt ambitiöst planerat och avancerat. Ända tills någon sa vad hela redaktionen ville säga: "Det enda vi vill är att äta och bli fulla gratis."

I kväll ser schemat ut så här:

1600 Förfest på redaktionen
1715 Taxi till båten

1800 Avgång 
 - Julbord

2100 Ankomst och promenad till Stureplan
2115 Drinkbord


BRAVO!


Kommentarer
Postat av: GH

Lika bra att vara ärliga mot sig själva ja.
Ha't gött! *avis*

2006-11-24 @ 08:26:35
Postat av: marla

Tack! I kväll kommer blogguppslagen, jag känner det. :D

2006-11-24 @ 10:05:39
Postat av: GH

Mmmm, ser fram emot dem...
"Festbilder" utan bilder men med skönt målande text (t ex a-la Marla!) är alltid bättre! Precis som kvinnor med med lagom lite kläder, jämfört med helnäck (om du förstår min liknelse rätt...)
Som sagt, enjoy! We others will!

2006-11-24 @ 10:23:41
Postat av: Richard Slätt

Det blir fan inga blogguppslag på den här festen, inte när du vägrar ta bort mitt navelludd såhär på förmiddagen. Hur ska det då kunna bli några skandaler? ;)

Postat av: marla

Slätt: Som om jag någonsin gjort det mupp, du får skaffa dig en navelluddsborttagare som alla andra..Eh..
Och skandalerna får som vanligt DU stå för, jag bara rapporterar dem! :D

GH: Det vet du!

2006-11-24 @ 11:14:31
Postat av: Richard Slätt

Hahahaha, nej alltså det har jag ju redan men kan behöva en stand in här på arbetstid på jobbet liksom. Skandali schmamali, här ska det nog ordnas med scandals men jag ska bara sätta igång dem och sedan likt djävulen sitta i ett hörn och njuta av intrigerna.

Sedan ska jag ta mig en kristusfylla och se på vilket sätt jag blir utkastad från spyan inatt.

2006-11-24 @ 11:16:48
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Hur kommer det sig att jag känner hälften av de som kastats ut från Spyan, varav två av dem är mina ex? Vi lever i en alkad generation.

http://www.myspace.com/spybarthrowouts

2006-11-24 @ 11:22:17
Postat av: Richard Slätt

Du ska nog också vara med eller menar du att du aldrig blivit full på spyan? Man ryker ju fortare än man förstår det, om man inte gömmer sig i mörkret någonstans. Sitter man still eller står vid baren i vita så behövs bara det där extra järnet och sedan gonatt och hejdå, välkommen imorgon...

2006-11-24 @ 12:15:00
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: X

Ett: Det beror på att du bor på Riche. Riche å Spyan är samma familj. Å är man kompis med vuxnare brorsan R så hänger man säkert ibland även med den lite galnare lillebrorsan.

Två: Du är rent allmänt cool å därför ett naturligt fast inslag i ankdammen. Ankdammen super. Ankdammen är liten. Ankorna har oftast bara relationer inomdamms. Hm. Är det ett ord? Hursom. Det vore mer förvånande om du INTE kände alla å legat med några på listan.

T o m du skulle säkert kunnat vara med i klubben, om du inte var söt tjej som blir fnissfull i stället för tröttfull.

Fyra: Vi lever inte i en alkad generation. Vi lever i en alkad ankdamm. Utanför stammislistan på Riche är det nog ungefär som det brukar.

Ev. Fem: Dom flesta gånger var det verkligen välförtjänt... Men: En gång blev jag utpointad efter TVÅ öl.
Kan det tänkas att vi tröttfulla ankhanar med söderkomplex misstros av vakterna p g a våra sunkiga skägg?


Jaja. Jag undviker arbete. Är det så uppenbart?

Ha en fin firmafest (å ha roligt med dom andra ankorna)!

Kram, /a.

2006-11-24 @ 12:16:34
Postat av: GH

Jag tycker /a ska få gästblogga - underbar utläggning. Punkt.

2006-11-24 @ 12:25:19
Postat av: Richard Slätt

A: Du höll dig borta från ankdammen igår. Får väl se om vi stöter på varandra i dammen inatt.

2006-11-24 @ 12:26:42
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Intressant analys :)

Ett: Jag bor på Riche i snitt en gång i veckan. Bor?
Två: Jag är inte Stureplanscool och tillhör inte Ankdammen. Eller?
Tre: Jag har aldrig någonsin blivit varken så tröttfull eller fnissfull att jag riskerat att bli utslängd, jag har bättre koll än så på mitt alkoholintag.
Fyra: Alkon finns överallt.
Fem: I love sunkskägg :D

2006-11-24 @ 12:28:25
Postat av: /a.

GH: Tack! Men jag bloggar icke. Jag skriver veckobrev istället, likt den fornstore Calle Bildt.

Slick Rick: Jag vet. Visst var jag duktig? Men ikväll är det kört. Ska på utflyttningsfest hos en ankhövding. Ses i vita!

marlan: ett: Jo. Bor. Två: Stureplanscool å ankdammen ifråga äro skilda å skola aldrig mötas. Tre: Det är inte bara koll, snyggo. Tröttfull åker ut före exakt lika sötfull. Kille före tjej. Basta.
Fyra: Naturligtvis. Å i alla generationer, inte bara denna. Fem: Jag vet. Det är en av alla dom grejer som gör dig poppis i ankdammen....

2006-11-24 @ 12:43:17
Postat av: Richard Slätt

A: Japp, vet vilken hövding vi pratar om. Själv har jag ju jobbfesten så möts vi upp där i vita och lyssnar till Lovisa och Alexandra spela söt musik, eller något. Plus bärs och järn. Det blir fint, som vanligt.

2006-11-24 @ 12:50:27
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: Richard Slätt

A: Tillägg: Mycket stort att stanna hemma. Själv behövde jag stöd när jag stannade hemma en fredag härom veckan. Jag och Gustav messade stöd till varandra och sa till varandra att vi var duktiga som bara den. Karaktär kan vi tydligen bara stava till.

2006-11-24 @ 12:51:42
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: AI

Tjejer blir sällan lika packade som killar av nån anledning... Därför vi snubbar blir utslängda i större grad. Jag tror knappast att de låter aspackade brudar som svinar runt vara kvar bara för att de är tjejer. De flesta killar på Riche och Spy är dessutom snygga mediewannabehunkar, då borde ju de få vara kvar med...

2006-11-24 @ 15:36:05
Postat av: Richard Slätt

AI: Nej, många av mina tjejpolare blir också utslängda på spyan. Riche vet jag faktiskt inte om jag någonsin varit ens nära att bli utkastad, trots väldigt högljudda fyllor.

Spyan däremot har många åkt ut som sagt, oavsett om det är mediehunkar/brudar eller en vanlig människa från gatan. De gör inte någon större skillnad tycker jag alls faktiskt. Tjejer som går ut med högklackat på ett femställe tror jag ligger absolut sämst till då de börjar snubbla i trappa och liknande. De åker ofta ofta ut. Däremot kan jag nästan beundra en del som är lägga-sig-på-golvet-fulla men som lyckas skärpa sig den där minuten när vakten kommer och uppträda heeeeeelt normalt för att halvminuten senare nästan sova över bardisken - det är en stor konst.

2006-11-24 @ 15:40:48
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Slätt: Ett enklare sätt är ju att inte dricka sig snorpackad!

AI: Håller med, vad har kön och snygghet att göra med om vakterna slänger ut en eller inte? Full svinare inne = full svinare ute.

2006-11-24 @ 15:48:40
Postat av: Richard Slätt

Marla: & ibland så ramlar man över den hårfina gränsen packad till det sköna och packad till det jobbiga stadiet. Ibland blir man utkastad för båda stadierna, sånt är livet och gör inte så mycket.

Sedan känner du mig nog så bra att du vet att det är sällan jag blir SNORPACKAD som du uttrycker det.

2006-11-24 @ 15:56:09
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Det var ett allmänt tips till de du imponerades av sötis. Nu: Drinkar här på jobbet! Tillsammans jobbar vi på att nå så nära apstadiet som möjligt utan att passera den nivå att vi bli utslängda. Trevlig helg!

2006-11-24 @ 16:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback