Fallfrukt

31746-104

Egentligen borde alla hänga med snygga vänner. Det är då man kan plocka fallfrukten.


Jag har bara snygga väninnor. Det är inte så att jag samlar på dem. Man kan säga att jag har haft vind i seglen och hittat de trevligaste, bästa och snyggaste tjejerna i stada. De har ramlat över mig som manna från södermalmshimlen.

Medan de plockar de där blanka vackra äpplena som hänger längst upp i trädkronorna, dit jag inte når, kan jag böja mig ner och hoppas på att hitta ett någorlunda välbevarat äpple som just fallit till marken.

Det är nog faktiskt där i gräset som man kan hitta det klaraste finaste äpplet. Mästaräpplet av Mästaräpplena liksom! Har man tur kan det just ha ramlat ner av någon vindpust.

Visst finns det många klara vackra kvinnoäpplen som slackar omkring med fallfruktskillar? Det är bra. De är ju de bästa!

Jag har några frågor:

Varför är det vissa kvinnoäpplen som alltid faller för det ruttnaste fallfrukts-skruttet med maskar i? Om och om igen?

Dras fallfrukt varandra?

Jag undrar om  jag också är fallfrukt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback