"Ni som blev över"

31746-458
Jag tycker synd om alla osaliga själar som rumlar runt i sin nyårsångest och inte kan finna någonstans att vara. Nu har de fått min inbjudan- och därmed en smula ro i själen.

"Ni som blev över" får mer än gärna komma hem till mig på nyårs-partey. Ja, Alltså inte Du dåliga människa som tycker att jag är en odräglig, skräning och högljudd liten självupptagen bitch. Dig vill jag inte ha i min designade lägenhet.

Men alla Ni bra människor som kommer att skippa den trista parmiddagen i Vasastan, vit skräp-festen i Jordbro eller kurandet unger ångest-filten bara för att Ni tycker att jag är så utomordentligt fantastiskt rolig och bäst- Ni är mer än hjärtligt välkomna. Just Ni skulle vara ett snyggt och glädjande tillskott i min publik.
 
Efterinsläppet är klockan 22.30. Ta med sprit, tomtebloss, någon ball människa och kom.

Med höjda skålar ska vi sola oss i varandras glans. Vi ska mingla runt bland alla ballingar och tro att vi är en av dem. Vi ska glömma all ångest och inbilla oss att vi faktiskt är lyckligt extravaganza. 

Hjärtligt Välkomna.
 

Inbjudna
Tjejmiddag:
-Färgstark civilekonom/musikbranchbrutta och halv-thai-modell med sjukt mycket energi och galen glassfrisyr.
-Långt, dekormålande yrväder med penntrolls-tuperad Brigitte Bartot-frilla och  jordens bästa humor.
-Energisk, ball P3-kvinna med snyggt munläder.
-Sofistikerad och varm men utflippad skådespelerska/cancerforskare med dyr framtoning.
-Stockholms snyggaste, kärleksfullaste men mest dominanta skolfröken.
-Intelligent försäkringstjänstekvinna med bisarra intressen som sport, rock och jul.

Efterinsläppet:*
-Snygg och laidback Doktor-studerande med fantastiskt bra damsmak.
-Doktorstuderande nr 2 med full-i-fan-blick och bevisligen uppenbara förförarskills.
-Halvrysk byggarman med gigantisk näsa som häckade på heta linjen i 12-årsåldern och därmed fann ett guldkorn i tillvaron.
-Gammal pluggkompis och tidnings-AD som bakom den väluppfostade fasaden döljer en mycket ironisk och fantastiskt roande man.
-Marlas 2 galna men underbara journalist-ex, även kallade "Skrot & Korn".
-2 skäggiga musiker-pojkar i indieband
-Gayig journalist med snygg indisk författardrömmar-flickvän och bokmals-exflickvän.
-Alla kvinnors dröm och pussyteaser: marlas favvogayman på franskt säljarföretag med en klass och stil utöver denna värld. 
-Lång Universal-kille med smak för fransk retro-disco.
-Snuskig Östgötsk mediegrafik-studerande DJ-kille med vass humor och sjukt heta ögonbryn.
-Förvirrad, soft norrländsk säljare med bisarr humor och en förkärlek för kitsch och bling-bling.
-Vackert osminkad cool svt-anställd donna med släpig hes röst och ett varmt hjärta.
-Alltid alldeles för full men empatisk och snäll dalmas/musikproducent/teaterapa med för stort skägg.
-Intelligent, ball restaurang/krog-människa som vill ligga med alla tjejer på festen.
-Gammal musikerkompis från norrland som jag ska fixa ihop med min barndomskompis.
-Den finurlige innovatören gamle blacken med stylad frippa och designade kläder.
-Kompishånglet, Jönköpings-tjecken och fotografen med ett sjätte sinne.
-Vrålhet rödtott och kvällstidningsjournalist med svulstig partyådra. 
-Svt-web-Robinson-kompis. Svart hår, tight ass och gigantiska tuttar.
-Stor, rar favorittippad fotbollsskille/förlagsanställd man med halsduk och snälla ögon.
-Föregående mans heta player-lillebrorsa + vän.
-Snyggballast på hela festen: Skallig konstnär och vitneger med sinne för detaljer.

* Med tanke på den alltför sena inbjudan räknar jag med att ett par, tre personer dyker upp efter tio. I det här inlägget ville jag bara skryta med hur mycket kompisar jag tror att jag har.

Kommentarer
Postat av: millish

det blir bra du! käns redan som ja är där!

2006-12-25 @ 18:04:25
Postat av: marla

Samma här. Åh vad jag vill bli full ihop med mina vänner nu.

2006-12-25 @ 18:13:24
Postat av: majki

eh...öh, -gnyyyy?

2006-12-26 @ 17:43:23
Postat av: marla

Är du också över Majki? Du kan också ramla in om du sköter dig snyggt. :)

kram

2006-12-26 @ 17:51:05
Postat av: Richard Slätt

Åhhhh det hade varit fint som bara den, men vi kommer befinna oss just i Vasastan hos Peter Hedlund som det ser ut, men vi har inte lagt upp planerna alls för midnatt - ska kolla upp allt nu under dagen.

R - spelar dock på Spy Bar på lördag så kom dit och va så snygg som bara du kan vara i en bar!

Postat av: marla

Vafan, ska ni sitta klistrade vid hans nyckelharpa i år igen??

http://www.peterhedlund.com/

2006-12-27 @ 11:21:40
Postat av: Richard Slätt

hahaha, vi är galna i skiten! Helt tokiga i skiten!

åh, redan nu känner jag anslaget från nyckelharpan - bemästrad av riksspelemannen. Nu vill jag ha nyår!

Får se som sagt, hemma från ångeststaden i måndags och spelade på debban medis. Galet trevligt röj. Sedan spyan, nu försöker jag få tag på taxin som jag glömde skivorna i.

2006-12-27 @ 11:35:35
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Gah! Skivorna kan ju behövas på lördag. :)

Jag ska sätta mig på y-bussen med Sofia nu.. Sju timmars klaustrofobi!

Ses baby! kram

2006-12-27 @ 12:40:49
Postat av: Richard Slätt

Eh jo det är antingen att få tag på taxin eller att typ få panik och göra de största skivköpen i min värld någonsin för att komma på fötter, ja ja ett par hundra skivor mindre gör ju ingen död dj, eller kanske är det precis det som händer då. Märkte det inte förräns i morse heller, men har taxibilens nummer...

Ha så kul ;)

2006-12-27 @ 13:18:21
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: GH

Låter som ett recept på en brakfest med så mpnga fina ingredienser! :-)
God fortsättning på favvobloggaren från en ledig GH!! (utan mkt dator)

2006-12-27 @ 21:54:42
Postat av: marla

Tack GH. Du borde bli min hemliga gäst, alla kompisar undrar ändå vem du är.. God Fortsättning!

2006-12-28 @ 10:48:44
Postat av: majki

-Åååh, jag blir alltid över.

Får skylla mig själv egentligen, om man spelar så jewla tuff så tror folk att man har nånstans att vara. Men det har man ju sällan.

2006-12-28 @ 14:25:02
Postat av: Jerk

Shit när jag för första gången inte behövt bjuda in mig själv på ett nyårsparty kommer det här..fan..nåja, vad är väl en bal på slottet.. :)

2006-12-31 @ 00:53:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback