Min morsa spelar dataspel.

31746-461
Min morsa är så jäkla cool. Alltid snygga kläder, den senaste frippan och alltid läppstift. När hon är på sitt bästa humör kan jag inte sluta skratta. Jag glömmer inte när hon målade om huset och syrran tyckte att hon såg ut som en hiphopare i sina målarbrallor och sin kepa. Då hoppade hon ner för stegen och drog några rhymes medan hon fäktade med armarna.
"Det är jag som är morsan med hip-hopar-stilen, jag dansar mig fram och skiter i bilen. Uh-uh-uh!"

Min morsa brukar chatta på MSN. Men mest förvånad blev jag faktiskt när jag hörde dramatisk musik och blippbloppande ljud ifrån datarummet. Vad pågår där inne?

Jag stiger in i rummet och där sitter morsan och spelar: DATASPEL!!

- Mamma? Vad gör du?
-Ja' ru stinta, jag brukar spela det här i bland ja..

Jag bara stog och gapade. Morsan var helt kunglig på något spel jag aldrig hört talas om. Hon hade surfat in på king.com och nu ryckte hon febrilt medan hon sköt ner gubbe efter gubbe..

-Oj! Ja! Nej, nu jäklarns! Oj! Hej vad det går!

Jag började garva och tänkte tacksamma tankar som att jag var glad för att morsan inte torkat ihop helt i den lilla hålan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback