Millish

Millish

Millish ligger där i sin sjukhussäng på SÖS sen en vecka tillbaka. Hon har krossat knäskålen i snowboardbacken och har fruktansvärda smärtor. Hon fick ta ambulansflyget från Lycksele till Södersjukhuset till Sveriges bästa ortopeder. Skadan var för komplicerad.

Jag besöker henne varje kväll efter jobbet med vita rosor och liljor, med musik, tidningar, böcker och pennor, skissblock, Moleskine och kärlek. Jag drömmer mardrömmar om henne på natten, att hon blir halt.

När jag går in i salen på sjukhusets våning 34 Hiss D och berättar om mitt liv känns det som att besöka en terapeut. Millish ligger där blond, skör och vacker, rofylld och hög på morfin. Och lyssnar. Och kommer med fina råd om inte smärtan har tröttat ut henne och tvingat in henne i mörkret svår att nå.

I sommar har vi varit bästa vänner i två år. Två år fyllda av närhet, skratt, resor, män, utflykter i andra världar, vin, musik, krog, skriverier, smycken, prat och kärlek. Millish, även om du ska halta dig fram ska vi göra allt allt allt det igen. Det vet du.



 

Känner bara bränner


Jag springer här runt
i panikens virrvarr
Du ligger där
under taket och stirrar


Berättar för mig om liv och lust
fast det är jag som lever
söker tröst


I mittochditt bröst


Du känner jag bara bränner
Nån annans händer

Ditt kött och blod sipprar
som mina tårar
Det ger mig kalla kårar


Det finns mening
det är försening


Du känner jag bara bränner
Nån annans händer


Vår framtid i livstid
I mittochditt bröst



_______________________________________________________


Kommentarer
Postat av: marla

Millish blogg: www.millish.blogg.se

2006-05-06 @ 21:35:55
Postat av: millish

Blir rörd, hur skulle det gått utan dig.. Tack. ps.ser ut som ja lagt till me löshår på bilden.

2006-05-11 @ 10:34:31
Postat av: simon hjalmar

Stackarn!nan sa till mig att allting laker, speciellt knaan, om man drommer riktigt hart, sa vips e det borat nar man vaknar

2007-08-24 @ 13:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback