Singeltörst.

Singeltörst. 


Singeltörst och magiska under
pokerkvällar och fotbollsstunder

Älskog och smek får vila ett tag
för hungrig kärlek till mitt fotbollslag

Grabbskrål och skratt på fatölskväll
- Lämna mig ifred nu, är du snäll!

Låt mig va för poker och cigarrer
för pengar, spel, svenskhet och gitarrer

Nöjen, karriär och polarna förståss
allt det nu, är viktigare än oss

Min kärlek till dig inte mätas kan
med känslan jag fick, när Hammarby vann

.................

Nu saknar jag dig och våra kärleksnätter
din doft, dina ord dina efterrätter.

Nu önskar jag att du vid min sida fanns
Fotboll och poker har förlorat sin glans

Dagarna så långa, nätterna så korta
livet känns tomt, nu när du är borta

Jag ser dig där borta, du ser lycklig ut
det gör så ont, att vår tid är slut.

För mig är du nu, en ouppnåerlig dröm
en sån som man får, i ljuvaste sömn

Nu vet jag vad, som är viktigt i livet
kärlek ska man vårda och inte ta för givet

Jag hade dig, jag hade allt
nu ångrar jag valet jag gjort tusenfalt.

Det här är tankar som dag och nätter mala
Men det, är det onda pris jag får betala.


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback