Jag gör och tycker konstiga saker ibland

Jag gör och tycker konstiga saker ibland

Jag gör och tycker konstiga saker ibland. Som egentligen är helt ologiska.
Det finns ju framför allt inte någon logisk anledning att erkänna dem.

* När jag ska ut på krogen en sen kväll, då kompisar otåligt väntar på något närbeliggande hak, ljuger jag för dem. Jag säger att jag skyndar mig allt jag kan för att sluta upp i goda vänners lag. Men i själva verket gör jag något helt annat än stressar ihop mina saker för att rusa ut genom dörren.
Jag städar till dålig fransk musik som min kompis skickat över från Paris. Oftast med ett glas vin i kroppen. 22.30 en lördagkväll. Je ne veux que toi, Pense A Moi. Trop Fresh, Laissez Nous Vivre. Hur jävla puckad får man vara?

* Jag tycker att jag aldrig spelar med falska kort. Men så ibland kanske. Det är något med snygga piffade karriärstjejer i mediabranschen, med Lois Vuitton-väskor och Pradastövlar. De som sitter kvar när jag går hem, är extremt profesionella yrkesverksamma och hårt arbetande kvinnor. De som svettas, är väldigt spralliga och nästintill sociala genier. Superhjältinnor för vissa helt enkelt. Jag tycker inte illa om dem. Jag är bara alltid lite extra trevlig emot dem.

* Jag har ett fullständigt ologiskt tidschema då det gäller byte av sängkläder. Jag bäddar rent i perioder. Ibland kan man finna två månader gamla fläckar och skrynkligheter i mina sängkläder. Ibland är det tvärtom, då är det till och med renare än på landstingets instutioner eller på  I 21:s regemente i Sollefteå. Var tredje dag ska det bytas och tvättas och jävlas. Och det finns inget logiskt orsaksammanband som antalet hemsläp eller porrerier.

* Jag ser väldigt mycket upp till min kusin. Bara för att han är så förorts och äkta. Men egentligen vet jag ju att han är en väldigt pubertal anarkoråtta. Ofta kommer jag på mig själv med att skryta om hans Tie hit tags, bråk med överordnade, Babylon, betongstylish, olaglig street art och hänga med de rätta kidsen. Fan vad cool han är. Med det rätta hänget och sina hemgjorda Blood In Blood out-tatueringar som nålats av gänget i Högdalen, efter en hel natt med feta jointar. Han skulle säkert döda för mig, tänker jag romantiskt med noll förankring i verkligheten. Jag försöker ofta dölja hur det lyser lyckostrålar ur mina ögon då jag pratar om min kära kusin. Ögon stora som tefat och med ett fånigt leende på läpparna. Patetiskt. Skärpning!

* När jag är kissnödig twistar jag med min vänsterfot. Min vänstra stortå lodrätt ner i golvet och på det, små cirkulära rörelser. En nästan osynlig liten Elvis-twist som jag själv inte registrerat förrän min bästa polare påpekade det i tonåren. Fram till nu vet ingen annan när det börjar trycka på, i min rosa blåsa.

* Jag flirtar nog som bäst med pojkar när jag är som fulast. När jag exponerar mig själv i samhället totalt osminkad och då hela min uppenbarelse lyser trasighet och ”ensam ful kvinna under trettio”. Det är då jag flirtar med den där halvsnygga killen i kassakön. Jag är nog för medveten i vanliga fall. Och bjussar nog fan inte på det.

* Jag tycker om drag av prettoism. Thorsten Flinck har väldigt stora drag av prettoism, det gillar jag. Det är ju egentligen ganska fult att vara pretantiös. Men antagligen har det gått varvet runt.

* Jag är helt jävla lobotomerad då det gäller sport, men framför allt bilar. Det saknas en väldigt viktig gen i mig. Jag kan inte skilja på de olikfärgade plåtfyrkanterna. Undrar om det finns något syndrom som kallas "carblindness syndrom"? Min bästa kompis som alltid är jävligt irriterande uppmärksam på mina fel och brister garvade halvt om halvt ihjäl sig när jag svarade henne vad brorsan hade köpt för bil. "Det var en Ford Audi tror jag.."

* Karaoke är nog det pinsammaste jag vet. Jag skruvar alltid på mig av obehag och halsar snabba klunkar alkohol, om jag råkar hamna på fel hak. Ändå har man stått där ett par gånger  och sjungit 
4 Non Blondes och Anouk.

Förlåt.


__________________________________________________________________________________



.

Kommentarer
Postat av: Eskapista

Jag tycker att du är kul.

2005-12-16 @ 08:42:45
Postat av: Nalle

Hej knas, tyckte bara du behövde lite fler kommentarer på din blogg. Du är en skoj figur.

/D

2005-12-16 @ 13:23:43
Postat av: El De Mattemus De Grande

du är inte alls konstig. du är en av mina vänner.

2005-12-24 @ 03:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback